top of page

שינוי ניהול הידע בתוך IBM לכיוון 2.0

IBM ידוע כארגון אשר עוסק בניהול ידע כבר יותר מעשור ועושה זאת בהצלחה כבירה.
לכן, מאמר המציג את אבולוציית ניהול הידע בארגון זה לכיוון web 2.0 יכול להשכיל את כולנו.
דרך בלוגים ו wikis ככלים ללכידת ידע עד ל RSS, Bookmarking ו Tags ככלים המנגישים את הידע הנלכד, נראה  ש IBM אימצו את תפיסת KM 2.0 הלכה למעשה.
לאחר הטמעת הכלים הנ"ל בארגון, פונה IBM ללקוחותיה ומספקת כלים מבוססי web 2.0  מבית היוצר שלה ובכך קוצרת את פירות השקעותיה.

---------------------------------------------------------------------------------------------

ד"ר אשר עידן, 01/05/2008 11:26

בסופו של דבר ניהול ידע יעבוד רק בווב 2.0, אבל רק עבור ארגונים שיוותרו על הקונטרול

לשם כך צריך: (על פי הספר המהפכני החדש של Clay Shirkey על העידן הפוסט-ארגוני והפוסט-מנמר"י:




א. מיקרו-ניהול: עיקר הניהול מתרחש ברמות הנמוכות של הארגון ביחידות קטנות (סמויות בדרך כלל)

ב. פרדיגמה פוסט-ארגונית, דהיינו: אי.ארגון eOrganization

ג. התיחסות לטכנולוגיות מידע בתור דלת ולא בתור חדר

ד. פרדיגמה פוסט-מנמרי"ת, דהיינו שבדלישיוס לדוגמה, לא צריך מנמ"ר או מנהל ידע כדי ליצור קהילות ידע

ה. העדפת "חיישנים פריפריאליים" על פני בסיס נתונים ריכוזי, מה שיוביל לBI (Business Intelligence) עם ויקי-קאלק, שכל עובד יוכל להזין נתונים ישירות למחסן הנתונים.

ו. גישה מלמטה למעלה

ז. לא צריך לכנס תמיד עובדים כדי לעשות בריינסטורמינג. הבריינסטורמינג בווב 2.0 הוא תהליך מתמיד ורציף של כלל עובדי הארגון. מה שמאפשר זאת כיום הוא כלים כמו ויקי, בלוגים, רשתות חברתיות אינטרא-נטיות (S-Intranet).

ח. כבוד לכלל העובדים, כי המנהלים לא יודעים איפה החוכמה נמצאת.

ט. רתימת האינטליגנציה הקולקטיבית CI, של מקסימום עובדים, ושל מקסימום לקוחות. יש צורך בתובנה שעיקר החדשנות לא תבוא מהמו"פ ומהאקדמיה אלא מעובדים ומלקוחות.

י. מהפכת ווב 2.0 בארגונים תואץ אם יהיה משבר כלכלי בכלכלה בכלל או לפחות בפירמה או בענף משום שרק אז יחשבו את עלויות הקונטרול מול הרווח מביזור

bottom of page