top of page
external-file_edited.png

הפקת לקחים - יצירת האווירה הנכונה

תמונת הסופר/ת: ד"ר מוריה לויד"ר מוריה לוי

עודכן: 2 בדצמ׳ 2024


יד מדליקה נר עם גפרור

הכנסת נושאי תחקור והפקת לקחים לארגון, מלווה על פי רוב, בלבטים רבים. אחד הלבטים, המרכזיים שבהם, קשור באנשים: איך אנו מבטיחים שתהליך הפקת הלקחים יבוצע באווירה הנכונה. זאת, כדי למנוע מצב של חששות העובדים ואי שיתוף פעולה מצדם.

להלן מספר טיפים קטנים, בהם ניתן להיעזר בנדון:

  1. הדרכה מכוונת: המלמדת את מטרות הפקת הלקחים ומדגישה את מטרותיו בתחום המעשה.

  2. רוח הנהלה: שיחה של ההנהלה הבכירה להבהרת הציפיות מתהליך התחקיר

  3. ריכוך: הדגמה של תחקירים בארגונים שונים לגמרי, דוגמת כדורסל.

  4. שכנוע כדאיות: הדגמה של הפקת לקחים פנימיים בארגון שהניבה תועלת מעשית.

  5. שימוש בשיטה מובנית: הסתייעות בטפסים ותבניות לתהליך התחקור, הכוללים בתוכם שאלות. שאלות אלו אינן אמורות לרמז ל"מי עשה" אלא, ל"מה נעשה".

  6. הטמעה: ליווי תחקירים ראשונים ע"י איש ניהול ידע שתפקידו להקפיד שבתהליך הפקת הלקחים, נשמרת האווירה הנכונה, ודנים במעשים ולא באנשים.

  7. שיתוף: הגורם המבצע הנו חבר בצוות הפקת הלקחים. בשלב מתקדם ובפעולות המתאימות, מצב של תחקור עצמי.

והעיקר, להפעיל רגישות רבה. באנשים עסקינן.


 

רוצה ללמוד עוד על הפקת לקחים ותובנות?

הנה מספר כתבות שאולי יעניינו אותך:


Comments


bottom of page