ירחון ROM
מהדורה מס׳ 61
אוקטובר
2004
3
ד"ר מוריה לוי
מאת:
העברת תפקיד
ידע הנו אחד הנכסים העיקריים המניעים כיום כל ארגון. ניהול ידע, הנו תהליך אליו הארגון חותר, אך מדובר בתהליך ארוך, רחב, שאינו מקיף ואינו...
זמן קריאה:
דקות
2
סיון הלוי
מאת:
הטמעה מותאמת
נכתב בשיתוף עם ד״ר מוריה לוי כולנו מכירים בחשיבות שלב ההטמעה בכל פרוייקט המתבצע בארגון בכלל, ובפרויקטי ניהול ידע בפרט. עד כדי כך משקלה של...
זמן קריאה:
דקות
כתבות מקצועיות
חדשות וידיעות

חדשות אוקטובר 2004
השנה הוכתרו 14 ארגונים מרחבי אירופה כזוכים בפרס ה - 2004 European Most Admired Knowledge Enterprises (MAKE).
למי שטרם נחשף לתחרות, מדובר בחלק מתכנית המחקר של Teleo’s. התכנית נוסדה ב- 1999 באירופה ומטרתה להכיר ולהוקיר ארגונים וחברות המייצרות רווחת "שיתוף" ההופכות ידע חדש וקיים למוצרים, שירותים ופתרונות. הזוכים נבחרים בשיטת דלפי המבוססת על פאנל של 500 מנהלים בכירים ומומחי ניהול ידע. רשימת הזוכים הסופיים הנם:
ABN AMRO - Netherlands
BP - UK
Capgemini - France
DaimlerChrysler - Germany
Ericsson - Sweden
IRIZAR - Spain
Nokia - Finland
Norsk Tipping - Norway
Renault - France
Rolls-Royce - UK
Royal Dutch/Shell - Netherlands/UK
Siemens - Germany
UBS - Switzerland
Unilever - Netherlands/UK
קצת סטטיסטיקות:
10 מתוך 14 החברות נבחרו גם בשנת 2003 כזוכות בשלב הסופי.
3 מתוך החברות זכו בכל התחרויות מאז היווסדן: BP, Nokia, Siemens.
3 המועמדים המובילים בניקוד בין הזוכים השנה היו:
עפ"י מנהלים בכירים: Royal Dutch/Shell, Siemens, Unilever.
עפ"י מומחי ניהול ידע: BP, Royal Dutch/Shell, Siemens.

מה חדש ברום? אוקטובר 2004
התחושה היא שכולנו עולים מדרגה, ובראש ובראשונה הלקוחות.
רום החלה לייעץ לאחרונה לכמה ארגונים שבהם הפונקציה של מנהל הידע אינה עוד זו שהכרנו בעבר, אלא מנהל האחראי על ניהול והנחיה מקצועיים של מנהלי ידע רבים בארגון. אנו שותפים לפעילות שכזו בצבא, בזרועות הבטחון, בתעשיה האווירית (הותיקה ביותר בתחום) ואפילו בתעשיות עסקיות פרטיות.
גם אנו משדרגים את המתודולוגיות שלנו בהתאמה. מלמדים איך ללמד; מסייעים בלסייע וכן הלאה.
בעקבות הפעילות בחרנו החודש להקדיש לנושא זה את פינת הלשון.
מי ייתן ונמשיך לגדול כולם יחד הלאה!

מאמר מהעולם- My Life as a Knowledge Worker
My Life as a Knowledge Worker
כמנהגנו מידי חודש אנו מביאים מאמר מהעולם המתאר מימוש ניהול ידע בארגון.
המאמר הפעם עוסק ניהול ידע מנקודת מבטו של עובד ידע. פטר דרוקר מתאר שבע התנסויות אשר לימדו אותו איך להתפתח, לגדול ולשנות – מבלי להיות אסיר של העבר.

ציטוט- Harry S Truman
"If you cannot convince them, confuse them. "
-- Harry S Truman