ירחון ROM
מהדורה מס׳ 22
יולי
2001
1
ד"ר מוריה לוי
מאת:
ניהול תוכן, מנהל תוכן ומה שביניהם
ניהול תוכן מהו? ניהול התוכן משמש לאחזור, הפצה ושימוש חוזר בידע שנרכש בעבר, ובכך מסייע לעובדים לבצע טוב יותר את עבודתם ובעיקר להגדיל את...
זמן קריאה:
דקות
3
ד"ר מוריה לוי
מאת:
ניהול ידע כדרך חיים
השבוע השיקה חברת בזק את הלוגו החדש שלה. צעד זה מצביע על שינוי ויציאה מקיבעון העבר אל העתיד. אולם, מסתבר כי לא על הלוגו לבדו מובילה חברת...
זמן קריאה:
דקות
כתבות מקצועיות
חדשות וידיעות

חדשות- יולי 2001
ההאטה הכלכלית מעיבה על כולנו. אולםלמרות ההאטההתחזיות לטווח הרחוק על עתיד ניהול הידע חיוביות:
הזמנים הקשים שעוברים על עולם ההייטקאינם משפיעים בהכרח על היקף ההשקעה של חברות בניהול ידע. מאחר וחברות רבות רואות בניצול הידע והמומחיות מבית ערך מחודשניהול הידע הולך ונעשה האמצעי הנבחר לצמיחת הארגון. ע"פ סקר שנערך ע"י eWEEK19.1% מהנשאלים דיווחו כי מוצרי ניהול הידע הם בראש רכישותיהםעוד לפני מוצרי האבטחה.
דו"ח שנערך ע"י IDG מראה ששוק ניהול הידע משגשגוהביקוש לשירותים מגמת עלייה. בארה"ב גדלו ההוצאות מ – $836 מליון בשנת– 1999 ל– 2.1$ בליון בשנת- 2001והתחזית צופה גידול ל– $6 בליון עד שנת- 2006. ארה"ב הינה נכון להיום המובילה בתחום ניהול הידעצעד חיובי נוסף שמסתמן הינו צמצום הפער במהירות. הצפי הוא שעד שנת 2005 שוק ניהול הידע הכלל– עולמי יגיע ל–$ 12 בליון.
התרחבות זוביחד עם המשך התמודדות החברות עם הטמעת תהליכי/שיטות ניהול ידעהביאה לכך שעיקר המאמצים יופנו לכיוונים של סיוע לתרבות לתהליכים עסקיים לשינויים בניהול ואינטגרציה כללית.

ציטוט- Thomas Davenport
"The goal should merely be to facilitate the creationdistributionand use of knowledge by others. Furthermorethe knowledge managers themselves should not imply by their words or action that they are more knowledgeable than anyone else."
-- Thomas Davenport