ירחון ROM
מהדורה מס׳ 69
יוני
2005
1
בן-ציון פורת
מאת:
רעיון מחפש במה - מפגש ממ"ג וניהול ידע
לניהול ידע יש הרבה מן המשותף עם הממ"ג (מערכת מידע גיאוגרפית - GIS): פעילות חוצת גבולות (ואחוזות) בארגון, מפגש של תחומי עיסוק וידע אנושי...
זמן קריאה:
דקות
2
עומר בן יהודה
מאת:
חברת תושב"ע
רובנו למדנו בשנות בית הספר היסודי שיעורי תושב"ע על רבי עקיבא שהיה מסתכל על הירח כדי לגלות מתי נכנס ראש חודש. תושב"ע היא למעשה תורת ישראל...
זמן קריאה:
דקות
2
עומר בן יהודה
מאת:
מה לעשות כשיש יותר מדי פריטים בתפריט בעץ התכנים?
רובנו מכירים את זה היטב... בין אם יש לנו אתר מידע מבוסס עץ תכנים/פריטים, מערכת ניהול מסמכים, או אפילו מערכת תפעולית מבוססת תפריטים....
זמן קריאה:
דקות
כתבות מקצועיות
חדשות וידיעות

חדשות יוני 2005
ושוב כמידי שנה, אנו שמחים לשתף את מי שלא יכל להשתתף בסקירת ועידת ניהול הידע השנתית לניהול ידע KM05. הכנס של ROM Knowledgeware ואנשים ומחשבים, הווה גם השנה, את הכנס הגדול בהיקפו בנושא ניהול ידע (גם ברמה בינלאומית). בכנס השתתפו כ- 500 עמיתי ניהול ידע. בכנס הוכרז לראשונה על שת"פ בין יעל תוכנה ורפא"ל, בנושא תוכנת ניהול ידע, הוצגו Case Studies שונים לניהול ידע וניתנו הרצאות מתודולוגיות על התנהלות פורטלים (מסעות רום-י העכבר ב- Portal-land), על שיווק והטמעה, על הפקת לקחים וחדשנות ועל IT (מערכות מידע) וניהול ידע. בין היתר התמודדנו עם השאלה בדבר מקומו של איש מערכות המידע בפרויקט ניהול הידע בארגון.
בכנס נחשפו תוצאות סקר ניהול הידע הראשון הישראלי, שחשף תמונה עדכנית על מצב ניהול הידע בישראל: 45% מהארגונים שהשתתפו בסקר העידו על קיום פרויקט ממוסד לניהול ידע בארגונם; התקציבים השנתיים משתנים מאד ונעים בין 10,000$ לשנה (46%) לסכומים גבוהים יותר (8% הכריזו על השקעה בין 300,000-500,000$ ו- 3% הכריזו על השקעה שנתית בגובה העולה על כך). פעילות ניהול הידע מבוצעת בדרך כלל על ידי אנשים שמקורם מתחומי הליבה הארגוניים (לא ע"י מחשוב, משאבי אנוש וגופי מטה אחרים). פתרונות ניהול הידע המיושמים מגוונים- אך הבכורה כמובן לפורטלים. וסקופ קטן שלא פרסמנו: השימוש ב- Sharepoint כפורטל, נפוץ אצלנו ברמה גבוהה יותר מהממוצע העולמי (שגם הוא גבוה): מבין 38 ארגונים שהכריזו שעושים שימוש בפורטל 16 הכריזו על שימוש ב- SPS, 2 על שימוש ב- Oracle, 3 על שימוש ב- SAP Portal ו- 17 על טכנולוגיות אחרות (כמעט כל אחד- פתרון אחר). בתוצאות הסקר במלואן ניתן לעיין בפורטל רום. בסיומו של הסקר הוענקה הגרלה בה זכתה ענת מילר שפייזר מ- UPS בהשתתפות חינם בקורס ניהול ידע-לדעת יותר, מבית ROM Knowledgeware שיחל ביוני.
השורה התחתונה: הפנינג ניהול ידע!
להתראות בשנה הבאה.

מה חדש ברום? יוני 2005
כמידי חודש, אנו חושפים מעט את פעילויות רום. החודש, אנו מבקשים להסב את תשומת לב כולם לפעילות ניהול ידע ההולכת ומתרחבת בקרב יותר לקוחות- תמיכה בניהול הידע מהשטח: בצד הפעילות האסטרטגית, המנוהלת באופן מרכזי, עתיר משאבים, עתיר זמן, אך גם ממוקד בפעילויות מוגדרות בלבד, עולה דרישה לאפשר ניהול ידע גם ע"י גורמים נוספים שלא תועדפו לפעילות המרכזית בשנה הקרובה. פעילות זו אינה מעידה עדיין על תרבות של ניהול ידע ארגונית, שכן היא מתמקדת, ברוב הארגונים, בהקמת אתרים ופעילויות שיתוף ידע בסיסיות. אולם: א) בהחלט הלה מעיד על מגמה של תחילת שינוי תרבותי במסע הארוך בו אנו פועלים. ב) על הארגונים להיערך, ולהיערך היטב, לפעילויות שכאלו, המחייבות התייחסות אחרת מהפרויקט המרכזי. בהחלט לא מומלץ להתעלם מהם, שכן לא תועדפו, אלא לתת מענה, שונה בהיקפו, שונה באופיו, אך מבוסס על אותן מתודולוגיות בסיס, לקיומו של ניהול ידע מבוזר בארגון. רום פיתחה שיטות וכלים לפיתוח מהיר עבור פרויקטי שטח שכאלו. לפרטים נוספים ניתן לפנות אלינו ונשמח לשתף גם אתכם. מאחלים לכולנו "צרות" טובות כאלה.

ציטוט- David Gurteen
"Mistakes are opportunities for improvement rather than times for Punishment"
David Gurteen