ירחון ROM
מהדורה מס׳ 104
מאי
2008
ניהול ידע - Carl Frappaolo - סיכום ספר
הרבה ספרים קראתי בנושא ניהול ידע. בהכללה, ניתן לחלק אותם לספרים של Key Thinkers, אותם הוגים המכווינים את ניהול הידע; ולספרים של Knowledge...
ד"ר מוריה לוי
מאת:
דקות
זמן קריאה:
5
יצירת תבנית לעמודות ב Moss 2007
לעיתים נרצה להשתמש באותו פורמט של עמודה במספר רשימות/ספריות. לשם כך אין אנו צריכים ליצור שוב ושוב את אותה עמודה בכל רשימה בנפרד אלא ניתן...
מאת:
דקות
זמן קריאה:
1
ניהול ידע בעולם ניהול הפרויקטים
מבוא ניהול פרויקטים הפך בשנים האחרונות לתחום מרכזי ביותר בעולם העסקים. מנהלי הפרויקטים הם מהאנשים העסוקים ביותר ואלו המרכזים באמתחתם...
קרן טרוסלר
מאת:
דקות
זמן קריאה:
4
סיפור סיפורים למתקדמים
במאמר " סיפור סיפורים " מעיתון 2know מחודש מרץ 2007 פורטו היתרונות והתועלות לסיפור סיפורים (story telling) כדרך להטמעת הידע הארגוני....
נטע לי סנדורמסקי
מאת:
דקות
זמן קריאה:
2
כתבות מקצועיות
חדשות וידיעות

חדשות ROM- מאי 2008
סקר מנויים לעיתון 2Know
קוראים יקרים,
אחרי למעלה מ 100 גיליונות שהתפרסמו, נשמח לשמוע את דעתכם לגבי הירחון.
מה הפינות האהובות עליכם במיוחד? באיזה נושאים הייתם מעוניינים לקבל הרחבה? ועוד כהנה וכהנה נושאים שעל הפרק. אנו מבטיחים לעשות שימוש מושכל בתשובותיכם ולהמשיך לחתור לשיפור מתמיד של הירחון עבורכם, קוראינו.
בתודה מראש,
צוות 2Know.
קורס ניהול הידע - לדעת יותר
מחזור 13 של קורס "לדעת יותר" מבית ROM Knowledgeware יפתח ב 14/5/2008
קורס "לדעת יותר" הנו הקורס המתודולוגי הנרחב והמעמיק ביותר בישראל.
מטרת הקורס הנה הקניית כלים מעשיים ליישום פיתרונות ניהול ידע בארגון.
הקורס כולל לימוד של תכני הליבה, המתודולוגיות, האתגרים הקיימים וטיפים ליישומם בסביבת העבודה,
המבוססים על ניסיוננו רב השנים בארגונים בישראל.
קורס ניהול ידע של המרכז לשלטון מקומי
מחזור ראשון של קורס ניהול ידע של המרכז לשלטון מקומי נפתח לפני כחודש וחצי, ועומד לקראת סיום. בקורס השתתפו 16 נציגים של עיריות ורשויות שונות.ד"ר עדי קפיליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים, ליווה את מוריה לוי המנהלת האקדמית של הקורס והמרצה הראשית.
ספר חדש בנושא ניהול ידע בעידן ה- WEB2.0
יצא ספר חדש בנושא ניהול ידע בעידן ה- WEB2.0. נכתב ע"י David Coleman and Stewart Levine. שמו: Collaboration 2.0: Technology and Best Practices for Successful Collaboration in a Web 2.0 World.

שינוי ניהול הידע בתוך IBM לכיוון 2.0
IBM ידוע כארגון אשר עוסק בניהול ידע כבר יותר מעשור ועושה זאת בהצלחה כבירה.
לכן, מאמר המציג את אבולוציית ניהול הידע בארגון זה לכיוון web 2.0 יכול להשכיל את כולנו.
דרך בלוגים ו wikis ככלים ללכידת ידע עד ל RSS, Bookmarking ו Tags ככלים המנגישים את הידע הנלכד, נראה ש IBM אימצו את תפיסת KM 2.0 הלכה למעשה.
לאחר הטמעת הכלים הנ"ל בארגון, פונה IBM ללקוחותיה ומספקת כלים מבוססי web 2.0 מבית היוצר שלה ובכך קוצרת את פירות השקעותיה.
---------------------------------------------------------------------------------------------
ד"ר אשר עידן, 01/05/2008 11:26
בסופו של דבר ניהול ידע יעבוד רק בווב 2.0, אבל רק עבור ארגונים שיוותרו על הקונטרול
לשם כך צריך: (על פי הספר המהפכני החדש של Clay Shirkey על העידן הפוסט-ארגוני והפוסט-מנמר"י:
א. מיקרו-ניהול: עיקר הניהול מתרחש ברמות הנמוכות של הארגון ביחידות קטנות (סמויות בדרך כלל)
ב. פרדיגמה פוסט-ארגונית, דהיינו: אי.ארגון eOrganization
ג. התיחסות לטכנולוגיות מידע בתור דלת ולא בתור חדר
ד. פרדיגמה פוסט-מנמרי"ת, דהיינו שבדלישיוס לדוגמה, לא צריך מנמ"ר או מנהל ידע כדי ליצור קהילות ידע
ה. העדפת "חיישנים פריפריאליים" על פני בסיס נתונים ריכוזי, מה שיוביל לBI (Business Intelligence) עם ויקי-קאלק, שכל עובד יוכל להזין נתונים ישירות למחסן הנתונים.
ו. גישה מלמטה למעלה
ז. לא צריך לכנס תמיד עובדים כדי לעשות בריינסטורמינג. הבריינסטורמינג בווב 2.0 הוא תהליך מתמיד ורציף של כלל עובדי הארגון. מה שמאפשר זאת כיום הוא כלים כמו ויקי, בלוגים, רשתות חברתיות אינטרא-נטיות (S-Intranet).
ח. כבוד לכלל העובדים, כי המנהלים לא יודעים איפה החוכמה נמצאת.
ט. רתימת האינטליגנציה הקולקטיבית CI, של מקסימום עובדים, ושל מקסימום לקוחות. יש צורך בתובנה שעיקר החדשנות לא תבוא מהמו"פ ומהאקדמיה אלא מעובדים ומלקוחות.
י. מהפכת ווב 2.0 בארגונים תואץ אם יהיה משבר כלכלי בכלכלה בכלל או לפחות בפירמה או בענף משום שרק אז יחשבו את עלויות הקונטרול מול הרווח מביזור

חשיבות משאב הידע
The traditional factors of production- land, labor and capital- have not disappeared. But they have come secondary. Knowledge is becoming the only meaningful resource" Drucker, 1993





