ירחון ROM
מהדורה מס׳ 18
מרץ
2001
2
ד"ר מוריה לוי
מאת:
Digital Storytelling
ישנן דרכים רבות לניהול ידע ולשיתופו וכפי שכבר הוזכר פעמים רבות יישום ניהול הידע הנו כפאזל המורכב ממס' אלמנטים שיחד מהווים פלטפורמה...
זמן קריאה:
דקות
כתבות מקצועיות
חדשות וידיעות

ציטוט- Bob Buckman
“We shape our tools, and our tools shape us.” – Marshall Mcluhan
Q: Where should be the main focus of knowledge management?
A: “It’s about 90% people, about 5% technology, and 5% magic”
- Bob Buckman

חדשות- מרץ 2001
חברת KDI (חלק מחברת Fuji Xerox) פרסמה מחקר השוואתי חדש על ערך הידע כמשאב בחברות יפניות.
כמה ממצאים מעניינים:
א. 46% מהמשתתפים העדיפו את ניהול הידע תוך השארתו בלתי מעובד ומובנה (tacit) כאשר צורת שיתופו הנה בין פרטים בארגון.
54% מהמשתתפים תמכו בהסבה ועיבוד הידע (explicit) וניהולו כנכס ארגוני משותף.
ב. המשתתפים היפנים סוברים שרק 14% מהעובדים הנם Knowledge Workers "אמיתיים".
ג. היפנים גורסים שבתנאי התחרות הקיימים בעסקים הם חייבים לאמץ אסטרטגיות ניהול ידע שמשמעותם:
הסבת ידע אישי, עיבודו והפיכתו לנכס ארגוני.
בניית מודל ניהול ידע לניצול מיטבי של שיתוף ניסיון.
סגנון עבודת ידע המבוסס על נוודי ידע.
קהיליות ידע ו- BA (ראה הסבר בגיליון דצמבר 2000 )
יצירת "עובדי ידע אמיתיים" בארגון.

לאן הערב?? כנסים, קורסים ויתר פו רומים- מרץ 2001
06-04/03/01
Tampa Bay, Florida, Westin Innisbrook
E-Knowledge for Financial Services Summit
15-12/03/01
Royal Lancaster Hotel
> London, United Kingdom
Linkage International Knowledge Management & Organizational Learning
Conference
22-19/03/01
Victoria
Enterprise Strategy & Knowledge Management
New Principle, Practices & Tools for Strategic Advantage
24-23/04/01
Chicago, IL
3rd Annual Tacit Knowledge Roundtable: Developing, Capturing and Leveraging Your Employees’ Knowledge to Improve Business Performance

פינת הלשון - ה הבדל בין פורטל לאינטראנט
רבים נוטים לבלבל בין מונחים קרובים דוגמת "אינטראנט" ו"פורטל".
כשמדברים על אינטראנט מתכוונים ליישומים פנים- ארגוניים, המפותחים תוך שימוש בטכנולוגיית פיתוח האינטרנט. לחילופין מתכוונים לאוסף מסמכים הערוך כ – HTML ים משולבים.
לעומת זאת ההגדרה לפורטל היא: פורטל הינו שער הכניסה דרכו אנו רוצים שהמשתמש יעבור לכל היישומים והמסמכים. פורטל ארגוני משמש כשער כניסה לעובדי הארגון, ואחת ממטרותיו העיקריות הנה לצורכי ניהול ידע:
לניהול הידע המתועד Documents - ארגון תכנים ודחיפת פריטי ידע.
לניהול הידע שאינו מתועד Un-Documented Knowledge המומחים- פורומים משותפים להחלפת ידע באמצעות FAQ, Discussion Groups, Instant Messaging, etc..