ירחון ROM
מהדורה מס׳ 18
מרץ
2001
Digital Storytelling
ישנן דרכים רבות לניהול ידע ולשיתופו וכפי שכבר הוזכר פעמים רבות יישום ניהול הידע הנו כפאזל המורכב ממס' אלמנטים שיחד מהווים פלטפורמה...
ד"ר מוריה לוי
מאת:
דקות
זמן קריאה:
2
כתבות מקצועיות
חדשות וידיעות

ציטוט- Bob Buckman
“We shape our tools, and our tools shape us.” – Marshall Mcluhan
Q: Where should be the main focus of knowledge management?
A: “It’s about 90% people, about 5% technology, and 5% magic”
- Bob Buckman

חדשות- מרץ 2001
חברת KDI (חלק מחברת Fuji Xerox) פרסמה מחקר השוואתי חדש על ערך הידע כמשאב בחברות יפניות.
כמה ממצאים מעניינים:
א. 46% מהמשתתפים העדיפו את ניהול הידע תוך השארתו בלתי מעובד ומובנה (tacit) כאשר צורת שיתופו הנה בין פרטים בארגון.
54% מהמשתתפים תמכו בהסבה ועיבוד הידע (explicit) וניהולו כנכס ארגוני משותף.
ב. המשתתפים היפנים סוברים שרק 14% מהעובדים הנם Knowledge Workers "אמיתיים".
ג. היפנים גורסים שבתנאי התחרות הקיימים בעסקים הם חייבים לאמץ אסטרטגיות ניהול ידע שמשמעותם:
הסבת ידע אישי, עיבודו והפיכתו לנכס ארגוני.
בניית מודל ניהול ידע לניצול מיטבי של שיתוף ניסיון.
סגנון עבודת ידע המבוסס על נוודי ידע.
קהיליות ידע ו- BA (ראה הסבר בגיליון דצמבר 2000 )
יצירת "עובדי ידע אמיתיים" בארגון.

לאן הערב?? כנסים, קורסים ויתר פורומים- מרץ 2001
06-04/03/01
Tampa Bay, Florida, Westin Innisbrook
E-Knowledge for Financial Services Summit
15-12/03/01
Royal Lancaster Hotel
> London, United Kingdom
Linkage International Knowledge Management & Organizational Learning
Conference
22-19/03/01
Victoria
Enterprise Strategy & Knowledge Management
New Principle, Practices & Tools for Strategic Advantage
24-23/04/01
Chicago, IL
3rd Annual Tacit Knowledge Roundtable: Developing, Capturing and Leveraging Your Employees’ Knowledge to Improve Business Performance

פינת הלשון - ההבדל בין פורטל לאינטראנט
רבים נוטים לבלבל בין מונחים קרובים דוגמת "אינטראנט" ו"פורטל".
כשמדברים על אינטראנט מתכוונים ליישומים פנים- ארגוניים, המפותחים תוך שימוש בטכנולוגיית פיתוח האינטרנט. לחילופין מתכוונים לאוסף מסמכים הערוך כ – HTML ים משולבים.
לעומת זאת ההגדרה לפורטל היא: פורטל הינו שער הכניסה דרכו אנו רוצים שהמשתמש יעבור לכל היישומים והמסמכים. פורטל ארגוני משמש כשער כניסה לעובדי הארגון, ואחת ממטרותיו העיקריות הנה לצורכי ניהול ידע:
לניהול הידע המתועד Documents - ארגון תכנים ודחיפת פריטי ידע.
לניהול הידע שאינו מתועד Un-Documented Knowledge המומחים- פורומים משותפים להחלפת ידע באמצעות FAQ, Discussion Groups, Instant Messaging, etc..


