
חדשות ינואר 2004
באירופה לא ממהרים לאמץ ECM
לאחרונה נערך סקר בקרב חברות אירופאיות לגבי קיום כלי ECM בארגון (כלים לניהול תוכן פנים ארגוני - Enterprise Content Management).
התוצאות באירופה היו מפתיעות. לעומת ארה"ב שם לרוב החברות כבר קיים ECM הרי שבאירופה המצב שונה. ל- 60% עדיין אין ולמחצית מאלו אין אפילו כוונה לרכוש כלי שכזה בקרוב.
מפתיע לא פחות הנו הגורם הממריץ לרכישת הכלים בארה"ב. לא שהצורך לא ברור (תחזוקת אתרים פנימיים ויישומי תוכן זולה הרבה יותר באמצעות כלי); אלאכך מתבררהאמצעי בו נוקטים יועצים וספקים להמרצת השוק בארה"בנעוץ דווקא בתקנות (governances rules) דוגמת ה-Sarbanes-Oxely Act. על מנת לעמוד בתקנות מחויבות החברות להוכיח קיומם של X תוכנות המיושמות בארגוןולפי היועציםאלו כוללים גם ECM.
ומה באירופה? גם להם תקנות. מעבר לכך חברות אירופאיות רוצות למכור גם בארה"ב. אלאשאף אחד עוד לא מצא את מוצרי ה- ECM ברשימות; אף אחדלמעט היועצים האמריקאיים כך מסתבר.
אז להבא כאשר אנחנו מתלבטים היכן להשקיע את תקציב ניהול הידעיש להתייחס לצרכים שלנו ולא לנהות רק אחרי המגמות בחו"ל.
ושוב אין כאן להפחית מחשיבות כלי ה- ECM. הם באמת חשובים.