top of page

חדשות רום- מרץ 2007

סיכום כנס ניהול הידע

השבוע, ב- 26 לפברואר, התקיים KM Expert Summit 2007, כנס ניהול הידע החמישי, הגדול ביותר בארץ ובין הגדולים בעולם.

הכנס, המאורגן מידי שנה ע"י אנשים ומחשבים בשיתוף ROM Knowledgeware, מושך אליו מידי שנה את כל השותפים לניהול ידע בישראל- יועצים, ספקים, נציגי אקדמיה, וכמובן- עיקר המשתתפים, הלא הם נציגי הארגונים.

בפתיחה לכנס סקרה מוריה לוי, מנכ"ל ROM Knowledgeware, בקצרה את התפתחות ניהול הידע בעולם, מעין יומן אישי של ניהול הידע, העוסק במסע ניהול הידע תוך הסתכלות על אנשים, ספרים ומאורעות.
בהמשך ניתנו סקירות לגבי ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום הדוקומנטום על כל טווח יכולותיו, על כלי ה- Collaboration של IBM, דרך פתרון חדש שהוצג השנה בארץ, ה- Talisma המיוצג ע"י Business Solutions. לטובת הרצאה זו הגיע נציג החברה מחו"ל, מר שון אוקניל.
בהמשך היום הוצגו שני סיפורי לקוח: הראשון מטעם עיריית תל אביב, ע"י מנהל הידע העירוני, מר זוהר שרון, השני מטעם ניהול השינוי בבנק הפועלים ע"י הגב' נעמה הלוי, יועצת מטעם ROM בבנק.
בין לבין ניתנה הופעה-הדרכה-הרצאה ע"י מר מקס טרופ, לשעבר בעל חברת ייעוץ לניהול מידע וידע בהולנד, וכיום מומחה לג'ודוקה ובעל חגורה שחורה. מקס שיתף את הקהל בתובנותיו לגבי משמעות הידע ויכולת ניהולו, תוך הדגמות מעולם הג'ודו על הקהל, ובעיקר על מר אוקניל, שלא תמיד הבין מה עובר עליו בהדגמות (שכן ההרצאה ניתנה ברובה בעברית).

ד"ר אלון הסגל (אכן ד"ר לניהול ידע) דיבר על תפיסת ה- WEB2.0 בהקשרי ניהול הידע והארגון, תוך פזילה חזקה לעולם החדש של ה- WEB3.0 (המתמקד בתיוג החכם).

נעמה ברקוביץ' מ- ROM הציגה את תוצאות סקר ניהול הידע, סקר המנוהל זו השנה השלישית ע"י ROM ואנשים ומחשבים, בסיועם הפעיל של אנשי רנסיס ותוכנת הנמל"ה.
בין תוצאות הסקר בלטה מגמה של נטישה של פורטלים ביתיים (פרי פיתוח עצמי) ומעבר לכלים המוכנים.
בנוסף, נראה כי ישנה התייצבות בשליטת ה- Sharepoint בשוק הפורטלים ושאנשי מערכות מידע נהיים דומיננטיים יותר ויותר בהובלת תהליכי ניהול הידע בארגונים.
ממצא מעניין נוסף מתייחס לתפוקות אותם מחפשים הארגונים, המחוברים זו שנה ראשונה, באופן משמעותי ביותר, ליעדים העסקיים של הארגון. בסיומה של ההרצאה בוצעה הגרלה בין משתתפי הכנס ומר אביגדור יצחקי מחברת החשמל לישראל זכה בהשתתפות חינם בקורס ניהול הידע של ROM שייערך באפריל.

בסוף היום נערך פאנל בו סיפרו מובילי תוכן, מובילי ידע ומשתמשים על הצלחת ניהול הידע מנקודת מבטם. הפאנל כלל נציגי טבע, בנק לאומי, בנק הפועלים, עיריית ת"א, Verint, כי"ל דשנים ו- 012. הסיפורים האוטנטיים, מאנשים שרובם לא מתמחים בניהול ידע אלא רק עושים בו שימוש, היו מעניינים, חלקם מרתקים, ניתן לומר אפילו- מרגשים.

את האמירה הבולטת סיפקה נציגת בנק לאומי, ורד בן ארצי, מובילת בידע באתר השקעות של הבנק, שציינה בדברי הסיכום שלה כי: "ניהול הידע אצלינו זה לא פרויקט שיש לו התחלה, אמצע וסוף, ניהול הידע בבנק לאומי זו דרך חיים".
אין ספק שהצלחה של אנשים אלו, מעידה כאלף מונים על הצלחת ניהול הידע ומנהלי הידע בארגונים אותם הם מייצגים.

כיצד ניתן לסכם יום כזה? בתחושה של סיפוק, בתחושה של למידה ובתחושה של ציפיה, לקראת הכנס של ניהול הידע בשנה הבאה.

ניתן להוריד את המצגות שהוצגו בכנס באתר האינטרנט שלנו לצפייה במצגות הכנס לחצו כאן


רשימת 100 החברות המשפיעות על ניהול הידע של KMWORLD

בימים הקרובים תפרסם KMWORLD, כמידי שנה, את רשימת 100 החברות בעלות ההשפעה הגדולה ביותר בתחום ניהול הידע, נכון לתחילת 2007. הרשימה הנקראת "100 Companies that matter" נבנית על פי מקצוענים בתחום, אנליסטים, תיאורטיקנים, ספקים, וכמובן - נציגי החברות.

בהדלפות שנשמעו לאחרונה עולים שמות שונים, ביניהם חברות ותיקות ומוכרות כמו KNOVA ו- SAS וחברות חדשות או פחות מוכרות בישראל, דוגמת egain, Metastorm ו- Percurssion.

בגליון אפריל תופיע סקירה מקיפה של התחרות ובה רשימת הזוכים המלאה.

bottom of page