חדשות ROM- ינואר 2007
פרס ניהול הידע KM AWARD 2006
כבר שנה רביעית שאנשים ומחשבים מקיימים את תחרות ה- IT AWARDS במסגרתה מצדיעה תעשיית ה- IT למצטייניה. במסגרת תחרות זו, נערכת תחרות בקטגוריית ניהול הידע (KM AWARD).
התחרות שנערכה חמישה חודשים, מהפרסום הראשוני, דרך שלבי הברירה והסינון והמלחמה שבדרך, הסתיימה בטקס מרהיב ב- 5/12/06 בתיאטרון גבעתיים.
הזוכים בתחום ניהול הידע (כולל נימוקי זכייה כפי שנכתבו ע"י מוריה לוי, יו"ר ועדת השיפוט לנושא ניהול ידע) :
בנק הפועלים
בנק הפועלים בבואו להקים את הפורטל הארגוני, מממש את תפיסת הבנק- להיות ראשון זה מחייב.
צוות הפורטל הארגוני, ובראשו קובי פרידמן, לקח את מלאכת ההקמה ברצינות רבה יותר: החל מהגדרת המטרות, דרך תכנון אסטרטגי, בחירת פלטפורמת WEBSPHERE תוך חשיבה קדימה, הפיתוח, מבחני שימושיות מתקדמים וצוות שלם האמון על ניהול השינוי.
בהקמת הפורטל הארגון מימש צוות הפורטל הארגוני את כל כללי הניהול המוכרים, כמו גם כללי ניהול הידע, וצלחה דרכו. על כך, אתם זוכים היום בפרס ה- KM AWARD. שאו ברכה!מכבי שירותי בריאות
מכבי שירותי בריאות עוסק בתהליכי ניהול ידע זה שנתיים. יחסית למהלכים מסוג שכזה, מדובר בתקופה לא ארוכה, ועם זאת, כבר קצר הישגים מרשימים: קהילות, שירותי ידע, משטחי עבודה וירטואלים ולמידת עמיתים. ניהול הידע מתרכז בפעילות השטח הן המנהלית (ניהול ידע למנהלי סניפים) והן הפרה-רפואית (ניהול ידע לפיזיותרפיסטים). ניהול הידע היווה פן מכריע בניהול התקשורת הפנים ארגונית ,כמו גם התפעולית בתקופת המלחמה בקיץ האחרון. בפעילות ניהול הידע, הוכיח צוות מכבי שירותי בריאות, כי ניתן ליישם פתרונות גם ללא משאבים רבים. על כך, אתם זוכים היום בפרס ה- KM AWARD. שאו ברכה!GOVIL
משרד האוצר, החשכ"ל, מעמיד לנו היום, אזרחי מדינת ישראל, פורטל משלנו, פורטל אישי. רבים הארגונים המדברים על טובת הלקוח, ומשרד האוצר, גוף ציבורי, מראה לנו דוגמא, ודוגמא נהדרת. לא קלה הדרך להקמת פורטל אישי לאזרח. פרוייקט שכזה מחייב תעוזה מחשבתית, תעוזה טכנולוגית ויותר מהכל- הרבה סבלנות וסובלנות ליצירת האינטגרציה בין משרדי הממשלה השונים, המאפשרת לנו כמשתמש לקבל שולחן עבודה אחוד. במשימה זו כשלו רבים וטובים אחרים, גם כאשר ניסו לבצע אינטגרציה רק בין גופים שונים באותו ארגון. על אחת כמה וכמה סבוכה הפעילות, בבואנו לשלב מידע וידע מארגונים שונים. מהתוצאה מרוויחים כולנו, אתה, אני ואת. על כך, אתם זוכים היום בפרס ה- KM AWARD. שאו ברכה!
תודה לאנשים ומחשבים, על היוזמה, ההפקה וקידום המצוינת בתעשייה.
חברת ROM השיקה את תוכנת ניהול הלקחים TIP TOP בבנק דיסקונט
ב- 6/12/06 השיקו יחידת ניהול הידע וחברת ROM Knowledgeware את התוכנה לניהול לקחים ותובנותTip Top בבנק דיסקונט
התוכנה תתמוך בתהליכי הפקת הלקחים המבוצעים בבנק, ובנוסף תאפשר איסוף וניהול של תובנות וטיפים על ידי הבנקאים במהלך עבודתם. השיתוף בידע שיווצר יתרום לשידרוג מקצועיות העובדים ושביעות רצון הלקוחות.
יתרונות לארגון מתוכנת Tip Top:
הימנעות מחזרה על טעויות
שחזור הצלחות ארגוניות
שימור של הידע הארגוני לשרות כלל העובדים
הטמעה קלה של נהלים, תקנות והוראות והפחתה משמעותית בזמן הכשרה של עובדים
שיפור תוצאות עסקיות
יתרונות לעובד מתוכנת Tip Top:
סביבת עבודה מקצועיות יותר
אינטראקציה טובה ועניינית יותר עם קולגות ולקוחות
אפשרות להביע דעה וליתרום ידע
יתרונות ללקוחות מתוכנת Tip Top:
שירות ע"י עובדים מקצועיים הנותנים ערך מוסף לטובת הלקוח
אחידות מענה
מחקר מוכיח: יש קשר חיובי בין מורל חברות לשימוש בטכנולוגיות שיתוף ידע
מחקר אמריקאי-אנגלי משותף שנערך באוניברסיטת קיימברי'ג והתפרסם בסוף נובמבר השנה, מצא שלמתן תגמול על שיתוף ידע ולהטמעת טכנולוגיות שיתוף ידע בארגון, יש השפעה גדולה מאוד על מוראל העובדים.
המחקר שמומן ע"י חברת Nokia מצביע על כך שבארגונים מבוזרים בעיקר, עובדים חשים יעילים יותר כאשר יש להם יכולת תקשורת טובה עם עמיתיהם וגם היחסים החברתיים חזקים וטובים יותר.
המחקר ממליץ למנהלי חברות גדולות ו/או מבוזרות לאמץ את העמדה שמעבר ליתרונות המקצועיים, יש לשיתוף ידע גם יתרון חברתי השמפיע על החוסן של הארגון.
למחקר המלא (קישור לא זמין - אתר PCMAG)
במחצית הראשונה של 2007 יהיו 100 מיליון בלוגים ברשת
לפני כמה שנים, מעטים הכירו את המושג "בלוג".
כיום יש כמה עשרות מיליוני בלוגים באינטרנט וחברת המחקר והייעוץ גרטנר חוזה כי במחצית הראשונה של 2007 יהיו 100 מיליון בלוגים ברשת.
ייתכן כי זו תהיה נקודת השיא, שממנה הכמות רק תרד. לפי גרטנר, מרבית האנשים צפויים להשתעמם ולהפסיק לתחזק את הבלוג שלהם.