
וולמארט מובילה – גם בדרך שבה היא ניגשת לבינה מלאכותית
הרצאת הפתיחה הבוקר בכנס KMWorld2025 קבעה את הטון לעוד יום מלא תובנות.
ד"ר סימה סוואמי מ-Walmart העבירה סשן מעורר מחשבה בנושא Enterprise Intelligence: Human & AI Optimization & Action, ושיתפה נקודות מבט שמדויקות ורלוונטיות הרבה מעבר לעולם הקמעונאות.
עיקרי הדברים שכל אחד מאיתנו צריך לשים לב אליהם:
1. הפער הולך וגדל.
בעוד ארגונים רבים רק מתחילים לאמץ AI, אלה שמובילים- מובילים חזק.
המרחק בין החלוצים לבין כל השאר הולך ומתרחב במהירות: אסטרטגית, תרבותית ותפעולית.
2. שיתוף פעולה אדם–AI חייב להישאר מונחה-אדם.
האחריות שלנו, כבני אדם, היא:
לאמן את ה-AI בדרכים משמעותיות
להסביר את התוצרים שלו
ולהבטיח שימוש אחראי ובר-קיימא
מנהיגות כזו אי אפשר להאציל למכונה.
3. עלינו להיזהר מניוון רגשי וקוגניטיבי.
AI מקל על החיים, אך גם עלול להפוך אותנו לפסיביים.
סקרנות, חשיבה עמוקה ושיפוט רגשי- אלו חוזקות אנושיות קריטיות בעידן האוטומציה.
ו4. AI אינו רק על יעילות.
הוא גם משדרג את החוויה: פרסונליזציה, רלוונטיות וזרימה טובה יותר.
הערך האמיתי של AI מגיע כשהוא תומך באנשים, לא רק בתהליכים.
5. כן, ההייפ קיים.
צריך לכייל ציפיות.
השפעה אמיתית מגיעה מאסטרטגיה מושכלת ומיושמת- לא מסיסמאות.
מחשבה לקחת קדימה:
היתרון האמיתי אינו ה-AI עצמו, אלא הארגונים הבשלים מספיק לעצב אותו מתוך מטרה, משמעת ותבונה אנושית.
