top of page
external-file_edited.png

וולמארט מובילה – גם בדרך שבה היא ניגשת לבינה מלאכותית

הרצאת הפתיחה הבוקר בכנס KMWorld2025 קבעה את הטון לעוד יום מלא תובנות.

ד"ר סימה סוואמי מ-Walmart העבירה סשן מעורר מחשבה בנושא Enterprise Intelligence: Human & AI Optimization & Action, ושיתפה נקודות מבט שמדויקות ורלוונטיות הרבה מעבר לעולם הקמעונאות.


עיקרי הדברים שכל אחד מאיתנו צריך לשים לב אליהם:

1. הפער הולך וגדל.
בעוד ארגונים רבים רק מתחילים לאמץ AI, אלה שמובילים- מובילים חזק.
המרחק בין החלוצים לבין כל השאר הולך ומתרחב במהירות: אסטרטגית, תרבותית ותפעולית.


2. שיתוף פעולה אדם–AI חייב להישאר מונחה-אדם.
האחריות שלנו, כבני אדם, היא:

  • לאמן את ה-AI בדרכים משמעותיות

  • להסביר את התוצרים שלו

  • ולהבטיח שימוש אחראי ובר-קיימא

מנהיגות כזו אי אפשר להאציל למכונה.


3. עלינו להיזהר מניוון רגשי וקוגניטיבי.
AI מקל על החיים, אך גם עלול להפוך אותנו לפסיביים.
סקרנות, חשיבה עמוקה ושיפוט רגשי- אלו חוזקות אנושיות קריטיות בעידן האוטומציה.


ו4. AI אינו רק על יעילות.
הוא גם משדרג את החוויה: פרסונליזציה, רלוונטיות וזרימה טובה יותר.
הערך האמיתי של AI מגיע כשהוא תומך באנשים, לא רק בתהליכים.


5. כן, ההייפ קיים.
צריך לכייל ציפיות.
השפעה אמיתית מגיעה מאסטרטגיה מושכלת ומיושמת- לא מסיסמאות.


מחשבה לקחת קדימה:

היתרון האמיתי אינו ה-AI עצמו, אלא הארגונים הבשלים מספיק לעצב אותו מתוך מטרה, משמעת ותבונה אנושית.

bottom of page