
למה ניהול ידע?
רודולף ד’סוזה, כהרגלו, פוגע בול- ופותח בשאלה החשובה מכולן.
סיימון סינק כבר לימד אותנו: תתחילו מה"למה".
הנה הצ’ק־ליסט הקצר שלי ל"למה" טיפוסיים של ניהול ידע- כי לפעמים קל יותר להתחיל עם מסגרת מאשר מדף ריק:
אפקטיביות ויעילות
עידוד שיתוף ידע והטמעת ידע קיים במשימות היומיומיות, בפתרון בעיות ובהשתפרות תהליכית.
יכולות עתידיות וחדשנות
טיפוח יצירת ידע והובלת חדשנות- המפתח להישאר צעד אחד לפני כולם.
קליטה והכשרה
שיפור עקומת הלמידה וקיצור תהליך ההשתלבות של עובדים חדשים ושותפים מקצועיים. חלק קריטי בקבלת טאלנטים לארגון.
רציפות עסקית
לכידת ידע גלוי וסמוי של מומחים ובעלי תפקידים מרכזיים מבטיחה צמצום סיכונים כשהאנשים מתחלפים. הגנה על ההון האינטלקטואלי של הארגון.
בטיחות
קידום למידה, שיתוף, נגישות ויישום של ידע כדי למנוע תאונות ולהבטיח סביבת עבודה בטוחה. ידע יכול להציל חיים.
ידע אינו רק תיעוד- הוא מענה לצרכים עסקיים, הדרך לשפר ביצועים ולצמוח.
בואו נזכור תמיד את כוחו של ה"למה", ונמשיך לדחוף קדימה כדי לממש את הפוטנציאל האמיתי של ניהול הידע בארגונים שלנו.
