נתיבים קריטיים (Critical Paths) הם הפונקציה / המטרה הכי חשובים בכל אתר / אפליקציה (ראה להלן למה הם נותנים מענה), ולכן חשוב להגדירם עוד בהתחלה, בשלב האפיון של האתר / אפליקציה.
הגדרתם תורמת לקביעת מסגרת ועיצוב לאתר / לאפליקציה, שיגבירו בסופו של דבר את חווית המשתמש.
הנתיבים נותנים מענה ל:
משתמש, המונע מצורך פסיכולוגי ורצון לספק צורך / רצון: מה ירצה בסופו של דבר להשיג באמצעות האתר / אפליקציה?
בעל האתר / האפליקציה, המונע מצורך עסקי: לאן הוא מעוניין להוביל את המשתמש באמצעות האתר?
הנתיבים הקריטיים הקיימים באתרים / אפליקציות שכיחים:
מהו הנתיב הקריטי? (הפונקציה/ המטרה של האתר) | סוג האתר/ אפליקציה |
ביצוע רכישה | מסחרי |
איתור מידע קריטי | נתוני |
שיתוף והעברת מידע רגעי | רשת חברתית |
סיום תהליכי משוב משמעותיים | מחקרי |
מתן מידע חשוב לתהליכי קבלת החלטות | שיווקי |
| סלולרי |
הטמעת נתיבים קריטיים באתר / אפליקציה באה לידי ביטוי בפעולות הבאות:
נדאג שהמשתמש יגיע לנתיב הקריטי תוך 2 לחיצות.
נתכנן ונדגים את מפת ההתמצאות האתר / האפליקציה, את הזרימה בין כל דפי האתר לפני שניצור אותם בפועל. בדרך זו יתאפשר בפשטות לבצע שינויים: להוסיף, להשמיט, לתעדף וכו'.
נקשר לנתיבים הקריטיים מכל הדפים באתר / אפליקציה. בדרך זו נציע למשתמש לבצע פעולות נוספות באתר / אפליקציה, לדוגמה: "צור קשר" ו"למד עוד".
לסיכום:
הגדרת נתיבים קריטיים תסייע לך ב:
הגדרת הפוקוס של האתר / האפליקציה
השגת המטרות העסקיות
הגברת חוויית משתמש.
המידע נלקח מאתר EzineMark.com
Comments