top of page
  • תמונת הסופר/תגלית ליבר

"נתיב קריטי" בתחום ה-UI וחשיבותו לאתר/לאפליקציה?

עודכן: 31 בינו׳ 2023

נתיבים קריטיים (Critical Paths) הם הפונקציה / המטרה הכי חשובים בכל אתר / אפליקציה (ראה להלן למה הם נותנים מענה), ולכן חשוב להגדירם עוד בהתחלה, בשלב האפיון של האתר / אפליקציה. הגדרתם תורמת לקביעת מסגרת ועיצוב לאתר / לאפליקציה, שיגבירו בסופו של דבר את חווית המשתמש.

הנתיבים נותנים מענה ל:

  • משתמש, המונע מצורך פסיכולוגי ורצון לספק צורך / רצון: מה ירצה בסופו של דבר להשיג באמצעות האתר / אפליקציה?

  • בעל האתר / האפליקציה, המונע מצורך עסקי: לאן הוא מעוניין להוביל את המשתמש באמצעות האתר?

הנתיבים הקריטיים הקיימים באתרים / אפליקציות שכיחים:

מהו הנתיב הקריטי? (הפונקציה/ המטרה של האתר)

סוג האתר/ אפליקציה

ביצוע רכישה

מסחרי

איתור מידע קריטי

נתוני

שיתוף והעברת מידע רגעי

רשת חברתית

סיום תהליכי משוב משמעותיים

מחקרי

מתן מידע חשוב לתהליכי קבלת החלטות

שיווקי

  • משחקים: לשחק

  • אחר: לבצע משימות קטנות במסגרת האתרים/ האפליקציות הגדולים יותר

סלולרי

הטמעת נתיבים קריטיים באתר / אפליקציה באה לידי ביטוי בפעולות הבאות:

  • נדאג שהמשתמש יגיע לנתיב הקריטי תוך 2 לחיצות.

  • נתכנן ונדגים את מפת ההתמצאות האתר / האפליקציה, את הזרימה בין כל דפי האתר לפני שניצור אותם בפועל. בדרך זו יתאפשר בפשטות לבצע שינויים: להוסיף, להשמיט, לתעדף וכו'.

  • נקשר לנתיבים הקריטיים מכל הדפים באתר / אפליקציה. בדרך זו נציע למשתמש לבצע פעולות נוספות באתר / אפליקציה, לדוגמה: "צור קשר" ו"למד עוד".

לסיכום:

הגדרת נתיבים קריטיים תסייע לך ב:

  • הגדרת הפוקוס של האתר / האפליקציה

  • השגת המטרות העסקיות

  • הגברת חוויית משתמש.

המידע נלקח מאתר EzineMark.com

bottom of page