top of page
  • תמונת הסופר/ת דנה נוימן רותם

כתיבה ידידותית

עודכן: 30 בינו׳ 2023



איש כותב במחברת

כתיבה ידידותית: פשוטה, ברורה ומדויקת - האומנם ?





עוד רבות נדבר על תקופת הקורנה, אין ספק ש"זכינו" לקחת חלק באירוע חריג ומשמעותי שעוד נספר עליו לדורות הבאים ... דבר אחד ברור שקיבלתי בתקופה הזו = זמן. זמן בבית, זמן עם הבן זוג, זמן עם הילדים... וזמן לעשות סדר ולארגן את הבית שוב...ושוב... ושוב ... בין סבבי הסדר והניקיונות המרובים גם הגיע זמנם של המכתבים המתויקים בקלסר או בתיקייה במחשב... רובם היו סגורים ... אני שומרת מכתבים ומיילים מספקי שירות שונים שמעולם לא פתחתי... השאלה הגדולה היא למה? למה יש מכתבים שמכילים מידע חשוב עבור הלקוח, אך הוא בוחר שלא לקרוא ולהתעמק בהם? אחת התשובות לכך, בעיני, היא שהם פשוט כתובים באופן לא ידידותי בעיני הקורא. אז מהי כתיבה ידידותית (User Friendly Writing)? נקודה מרכזית ראשונה עוסקת בשאלת המטרה: האם המטרה שלנו היא רק "לשגר" את המידע אל הקורא ובעצם להעביר את האחריות אליו, או שהמטרה שלנו היא לכתוב כך שהקורא מבין, בקלות וללא מאמץ, ואפילו מרגיש נוח תוך כדי צריכת המידע. בעולם עסקי, עלינו "לדבר" בשפת הלקוח. אנו רוצים שהקורא שלנו יחווה חוויה חיובית בצריכת המידע וכן נניע אותו לפעולה...רווח כפול.

7 טיפים לכתיבה ידידותית בשפה הלקוח:

  1. כתיבה ברורה: מסר מרכזי אחד, ללא פרשנות וללא כפל משמעות.

  2. כתיבה תמציתית: קצר וקולע, כתבו רק מה שצריך, ללא רעשים מיותרים.

  3. שורה תחתונה: השורה התחתונה או המשפט החשוב ביותר בהתחלה אחר כך הפירוט.

  4. כתיבה בגובה העניים – היו אתם הלקוח, בצעו בקרה ובחנו האם מה שכתוב אכן ברור- לכם ולאנשים סביבכם. פנו לקורא באופן אישי, השתמשו בשפה יומיומית שאינה דורשת זמן או סבלנות על מנת להבין את המסר, חסכו במילים מפוצצות.

  5. כתיבה שקופה וחיובית- כתבו כל מה שרלוונטי לקורא, כתבו חיובי גם אם המסר שלילי, ובעיקר מה כן ניתן לעשות ולא רק מה לא...

  6. כתיבה עם ערך – מה יוצא לקורא מזה? כתבו מידע שתורם להבנה ומניע לפעולה, והתמקדו במטרת המכתב. התחברו למסע הלקוח ולשלבים אותם הוא עובר בתהליך קבלת השירות. היו אמפתיים, ותנו ערך בכך שהמידע יגיע ברגע הנכון ויהיה רלוונטי לסיטואציה.

  7. נראות וכתיבה נעימה לעין – צרו חווית קריאה טובה. והקדישו מחשבה בבחירת צבעים, גודל וסוג פונט, ריווח שורות ושימוש בתמונות ובאייקונים.

לסיכום, זכרו- המתכון להצלחה טמון בהנגשה, פישוט התוכן, ובתיווך ללקוח. פשוט לכתוב באופן ידידותי. רוצים להרחיב את הנושא עוד? נשמח להציע לכם את הסדנה שלנו, במסגרתה נדון בדברים לעומק ונתרגל כיצד ניתן ליישם בפועל. שלכם בידידות דנה


bottom of page