top of page
  • תמונת הסופר/תמושיקו אופיר

Zoom AI – סקירה

עודכן: 15 בפבר׳


A robot and a hand shaking

בתקופת הקורונה חוותה זום את הפריצה הגדולה שלה לשוק העולמי. ארבע שנים אחרי, משדרגת החברה את יכולות הכלי, ומוסיפה לו פיצ'רים חדשים מבוססי AI, במטרה לשפר את יעילותו וחווית השימוש בו, תוך מתן דגש על בטיחות ופרטיות המשתמשים. ה-Zoom AI מוטמע בכלל הכלים המוצעים ע"י זום, כולל: Zoom Whiteboard, Zoom Team Chat ו-Zoom Mail.


וZoom AI Companion

לאחר שנים של עבודה, השיקה זום את ה-AI Companion (אשר מחליף את ה-Zoom IQ) - העוזר החכם שנועד לעזור להעלות את הפרודוקטיביות, לשפר את איכות הפגישות ולהפוך את סביבת העבודה ליעילה יותר. על פי החברה, שימוש ב-AI Companion עוזר להפחית את הזמן המושקע במשימות חוזרות ונשנות, אשר תופסות כ-62% מיום עבודה ממוצע. כרגע, שירות זה זמין בחינם ללקוחות עם חשבונות בתשלום בלבד.

השימוש ב-AI Companion נעשה באמצעות bot דמוי ChatGPT, המאפשר למשתמשים לשוחח ישירות עם הבינה המלאכותית, לשאול שאלות על פגישות וצ'אטים קודמים, לבקש סיכומי פגישות, זיקוק תובנות מפגישות ופעולות רבות נוספות.

לדוגמה, יוכלו המשתמשים לבקש מה-AI Companion להכין עדכון סטטוס לפרויקט, זאת תוך שימוש בפגישות מתומללות, צ'אטים, מיילים, מסמכים ואפליקציות. כמו כן, יוכלו משתמשים לשאול את ה-AI Companion שאלות במהלך פגישה, בכדי להתעדכן בנקודות מפתח, ליצור ולהגיש בקשות תמיכה טכנית ולנסח תשובות לשאלות. בנוסף, הם יוכלו לבקש מה-AI Companion לסכם פגישות, לזהות משימות לביצוע ולהציע צעדים ליישום עתידי.

פיצ'ר מעניין נוסף המתוכנן להיכלל ב-AI Companion הוא "משוב בזמן אמת". הפיצ'ר יספק פידבק בזמן הפגישה על נוכחות האנשים, בתוספת למידה על כישורי השיחה וההצגה שלהם במהלכה.

ה-AI Companion ישתלב גם באפליקציית ההודעות של Zoom - Zoom Team Chat, ויאפשר למשתמשים לתזמן פגישות מהצ'אט, לסכם שרשורי צ'אט וכן להשלים באופן אוטומטי משפטים, בדומה ל-AI של Microsoft Teams ו-Google Meet.

ה-AI Companion עתיד להיכלל גם ב-Zoom Whiteboard, כלי הלוח השיתופי של Zoom. ה-AI Companion יוכל לייצר תמונות ולהציע תבניות. עדיין לא ידוע איזה מנוע יפעיל יכולת זו, אבל יש להניח שהוא יהיה דומה למנועים כגון: DALL-E 2 ו-Midjourney של OpenAI.

אזור נוסף שבו ה-AI Companion ישתלב הוא Zoom Mail, המאפשר להציג ולנהל את הודעות המיילים ישירות משולחן העבודה של Zoom. המשתמשים יוכלו לקבל הצעות לניסוח מיילים שנוצרו על ידי AI מה-AI Companion.

חושב לציין גם את נושא פרטיות המשתמשים בכלי זה. על פי החברה, הם אינם עושים שימוש באודיו, וידאו או תקשורת אחרת של המשתמשים בכדי ללמד את הבינה המלאכותית שלהם. בנוסף, המשתמשים יכולים להחליט האם הם מעוניינים להפעיל או להשבית תכונות AI עבור פגישות רגישות.


הבדלים בין כלי בינה מלאכותית: ה- Zoom AI Companion לעומת ה-ChatGPT

בעוד ש-Zoom AI Companion תוכנן במיוחד לשימוש ייעודי בפגישות זום, ChatGPT מיועד למגוון רחב יותר של משימות. כמו כן, Zoom AI Companion הוא כלי ממוקד פרטיות, אשר אינו משתמש בנתוני הפגישה כדי לאמן את המודלים שלו, לעומת ChatGPT שמשתמש בחלק מהנתונים כדי לאמן את המודלים שלו.

בחינה השוואתית מלמדת כי:


היתרונות המרכזיים של Zoom AI Companion:

  • נותן מענה מקיף לצורכי ניהול פגישות: מייצר סיכומי פגישות, רושם הערות ומציע סדר יום לפגישה.

  • משולב עם תכונות אחרות של Zoom.

  • ממוקד פרטיות: הנתונים אינם משמשים כמודל להמשך למידה של החברה.


החסרונות המרכזיים של Zoom AI Companion:

  • אינו זמין כאפליקציה עצמאית או כ-API (Application Programming Interface).

  • זמין רק למנויים משלמים של Zoom.

  • נכון לסוף 2023, הכלי עדיין נחשב בפיתוח.


לסיכום, על ידי מענה לצרכים החשובים בפגישות זום, Zoom AI Companion נוצר כדי להפיק את המיטב מהפגישות. זום רוצה להגיע שוב לצמיחה גדולה כפי שחוותה בתקופת הקורונה, והיא עושה זאת תוך שימוש ביכולות החדשות שמאפשרות טכנולוגיות בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI).


bottom of page