top of page
  • תמונת הסופר/תמושיקו אופיר

Circle to search

עודכן: 23 בפבר׳


איש נוגע במסך

הידעתם? ל- Google יש כלי חיפוש חדש

הטלפונים החכמים שלנו נותנים לנו גישה חופשית למידע עולמי - בין אם זה לחפש מוצר שאוהבים, לפתור בעיה, לקנות מתנה, ללמוד מיומנות חדשה ועוד חיפושים כאלה ואחרים. בזמן החיפוש יש צורך במיידיות, והמעבר בין אפליקציות יוצר תחושה מייגעת של הפרעה בפעילות השוטפת לגילוי המידע.


בדיוק מהסיבה הזו גוגל משיקים את "“Circle to Search- פונקציה חדשה לטלפונים חכמים מסוג אנדרואיד, המאפשרת דרך ייחודית לחפש מידע ישירות על צג הטלפון, מבלי לעזוב את האפליקציה בה נמצאים.


החיפוש נעשה באופן טבעי כסימון, הדגשה, שרבוט או הקשה על פריט החיפוש, על-מנת לקבל מידע נוסף.


ניתן לראות בפונקציה זו מעין הרחבה של Google Lens, רק שבמקום לחפש משהו שרואים בשטח, החיפוש הוא על פריט המוצג באותו רגע על צג הטלפון החכם. לדוגמה, במהלך צפייה בסרטון, רואים מישהו נועל זוג נעליים מעניינות. באמצעות הפונקציה החדשה אפשר להקיף את הפריט, להדגיש אותו, לשרבט או להקיש עליו כדי לבצע חיפוש אחריו בגוגל. האלגוריתם של גוגל ינתח את התוכן הנבחר ויציג תוצאות חיפוש רלוונטיות, כולל טקסטים ותמונות, ממש בתוך חלונית האפליקציה. ניתן לחפש כל דבר, החל מזיהוי חפץ המופיע בתוך תמונה ועד מציאת מידע נוסף על שחקן המופיע בקטע וידיאו. תוצאות החיפוש מופיעות כשכבה נוספת על צג הטלפון, ולאחר השימוש בשכבה זו אפשר לסגור אותה ולהמשיך בפעילות בצורה חלקה.


יכולת נוספת של Circle to Search היא ה-MultiSearch, המאפשרת לשלב מילים ותמונות יחד כדי למצוא תשובות מורכבות יותר. לדוגמה, סימון תמונה של הרכב החשמלי טסלה ואז הקלדת השאלה "למה הרכב הזה כל כך פופולרי?". באמצעות Generative AI, הכלי מסוגל להבין מדוע הרכב המוצג פופולרי, ולספק מידע מיידי. ה-Multisearch מהווה הרחבת היכולות להשגת מידע מופשט, כגון מושגים, רעיונות ונושאים, ולא רק איתור מידע לגבי הפריט הספציפי המוצג. התשובות המסוכמות יופיעו בתיבת התשובות ללא צורך לגלול בין דפי מידע.


בגוגל מאמינים שיכולת הבינה המלאכותית לגשת לחיפוש מכל אפליקציה תהיה משמעותית, מכיוון שמשתמשים לא יצטרכו להפסיק את מה שהם עושים כדי להתחיל בחיפוש, או לצלם צילום מסך כתזכורת לחפש משהו מאוחר יותר.


עם זאת, הכלי מגיע בזמן שהשימוש בפונקציית החיפוש הבסיסית של גוגל הולך ופוחת. יותר ויותר אנשים משתמשים בצ'אטבוטים של בינה מלאכותית, כמו צ'אט GPT ודומיו, כדי להגדיל או אפילו להחליף חיפושים מסורתיים. לכן מנסים בגוגל למשוך את המשתמשים לחפש באמצעות כלי ה-AI החדש שלהם, שהשימוש בו אינטואיטיבי והתוצאות מיידיות.

אם בשנה שעברה חזינו בפריצה הגדולה של צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית, הרי שהשנה אנו צפויים לקבל שלל חידושים שינגישו לנו את הבינה המלאכותית במכשירי הטלפון החכמים ובחומרה. מיקרוסופט גם היא מתקדמת בכיוון זה, וכבר הכריזה על Copilot- עוזר הבינה המלאכותית שלה. חברות נוספות מחפשות דרכים להפוך את ה-AI לשימושי יותר ולידידותי למשתמש.



מקורות:


bottom of page