top of page
  • תמונת הסופר/תענת ביילסקי

חידושים ב-SharePoint 2019

עודכן: 31 בינו׳

בשנת 2020 אמורה להסתיים התמיכה המורחבת של מיקרוסופט ב-SharePoint 2013 (למידע נוסף על תאריכי הפסקת התמיכה בגירסאות השונות של SharePoint) זוהי אחת הסיבות להביט קדימה ולבחון מהן היכולות החדשות שיש ל-SharePoint 2019 להציע לעולם ניהול הידע.

1. התבססות ברכיבי UI אשר משמשים את Sharepoint online. כך למשל ב-SharePoint החדש קיים מראה חדש ומודרני לדפים ואתרים המאפשר רספוניסיביות טובה יותר. כך למעשה תתאפשר הצגת דפים ואתרים בצורה טובה ב-mobile (גם של אתרי צוות בתצוגת mobile) ודפדפנים שונים.

2. הרחבת יכולות OneDrive ב-SharePoint 2019: רכיב חדש אשר מאפשר סינכרון עם קבצים ב-SharePoint הן כאשר הוא ממוקם בשרתי הארגון (on premise) והן כאשר הקבצים ממוקמים בסביבת הענן ב-OneDrive. בגירסה החדשה המשתמש יוכל להיכנס לשניהם מכל מקום. כמו כן, SharePoint 2019 מאפשרת הודעות ב"דחיפה" (push) למשתמשי סינכרון קבצי One drive על שינויים בתוכן בקבצים שהסתנכרנו. יכולת נוספת ב-OneDrive בגירסה זו של SharePoint מאפשרת לצפות בכל הקבצים בכל האתרים בהם חבר המשתמש או שהמשתמש עוקב אחריהם. כך יוכל לקבל מבט מלא על כל הקבצים הרלוונטיים לו.

3. יכולות חדשות בדפים הבית של האתרים: דפי הבית של האתרים מאפשרים הצגת אוסף הודעות מאתרים שונים המשויכים אל המשתמש או שהמשתמש עוקב אחריהם. בנוסף, קיים רכיב נוסף המאפשר גישה מהירה לאתרים אחריהם המשתמש עוקב. כך למעשה נוצרים ב-SharePoint אתרי hub אשר מרכזים בתוכם מספר אתרים קשורים בתצוגה אחת.

4. אתרי תקשורת (Communication sites): אתרים אלו באים להחליף את האתרים מסוג publishing sites, גם סוג אתרים זה הגיע מתוך ה-SharePoint online. אתר זה מאפשר שיתוף חדשות כאשר הרכיב המרכזי בו "hero webpart" מאפשר הצגה של עד חמישה פריטים הכוללים תמונה, טקסט וקישורים במטרה למשוך את תשומת לב המשתמש לתוכן מקודם. להלן דוגמא לשימוש ברכיב:


דוגמא לשימוש ברכיב

5. חיפוש: גם החיפוש ב-SharePoint 2019 מספק את החוויה המודרנית כאשר המשתמשים יכולים לראות תוצאות חיפוש לפני שהם החלו להקליד את מילת החיפוש ותוצאות אלה מתעדכנות תוך כדי הקלדת מילת החיפוש. בנוסף, דף תוצאות מציג את תוצאות החיפוש שנאספו כאשר הן מקוטלגות לפי סוג. 6. שימוש ביכולות חדשות ברשימות ובספריות: המשתמשים יכולים להעתיק ולהזיז ממקום למקום מסמכים תוך שימוש בסרגל הפקודות. כמו כן, קיימת האפשרות להוסיף קבצים כקישורים. ומה ייעלם בגרסה החדשה של ה-SharePoint? להלן מספר יישומים עיקריים שלא ימשיכו לגרסת 2019:

  1. וSharePoint designer לא תתלווה גירסה חדשה של תוכנה זו ל-SharePoint החדש. גירסת SharePoint designer 2013 תמשיך להיתמך עד שנת 2026.

  2. הוסרה האפשרות שהיתה קיימת ב-SharePoint 2013 להורדת ישומים/רכיבים מבוססי קוד (מיקרוסופט החליטה להסיר אפשרות זו גם מ-SharePoint 2013). במקום אפשרות זו ניתן להשתמש ב-SharePoint add-Ins (להרחבה בנושא).

  3. וVisio: תרשימי Visio יכולים להיות מוצגים ב-SharePoint בשני אופנים: האחד כתמונת png והשני באמצעות רכיב מיקרוסופט silverlight. רכיב ה-silverlight לא ייתמך בגירסה החדשה של ה-SharePoint.

  4. רכיב ה-Newsfeed הקיים בגירסאות קודמות של ה-SharePoint יוחלף ביכולות החדשות הקיימות ב-SharePoint 2019 בנושא.


bottom of page