top of page
  • תמונת הסופר/תד"ר מוריה לוי

בסימן קריאה... - סיכום ספר

עודכן: 16 באוק׳ 2023

להלן ציטוט נחמד מתוך הספר אהבת שאול מאת אלי עמיר ע"מ 66 – 67:

עטיפת הספר


• שאול:"...אבל ראית פעם גנזך שכזה? תתארי לך אולם גדול שכולו ארונות של מדפי ברזלמחלוק כמו מרכולאבל ברווחים קטנים יותר ובמקום מצרכים יש על המדפים המוני תיקים של מסמכים וכל מיני ניירות...אני צריך לפרוק את הארגזלעיין במסמכים ובניירות למיין אותו על פי נושא עיקרי ונושאים משניים לקטלג אותו לפי זה בכרטיסים מתאימים ולמצוא לו את מקומו באצטבה. אבל אני מתחבט ושובר לי את הראש עכשיו בבעיה שמרתקת אותי ופתרונה כמעט נהיה לי לאתגר. תתארי לך נניח שפתאום באים בבת אחת כמה תיקים בנושא אחד...ונניח ששיבצת אותם כולם על המדף שלהם בנושא האחד שלהם. נניח לרגע שמאה תיקים תופסים שני מטרים של מדפים. עכשיו תארי לך שצריך להזיז לצד שמאל את חצי הגנזך כדי לפנות מקום לשני מטרים באמצע."


• חיה: "זאת הבעיה הישנה של גנזכים וספריות בכללאם לעבוד בשיטת המדף הפתוחהגלוי לקורא לפי נושאיםואז צריך לעשות עבודת סבלות ובסופו של דברבחשבון לאורך זמן לא יהיה מקום במבנה: או במקום זה להניח את המיון המקצועי לקטלוגים בלבד והספרייה עצמהכמו במחסן המרכזי של בית הספריםתגדל רק לצד אחדלפי הסדר המקרי של כניסת הספריםואז כשאין מקום אפשר להוסיף מבנה..."


• שאול: "...הבעיה שאני מוצא את עצמי הודה בה הרבה בזמן האחרוןאינה רק איך מקטלגים ככהאלא אם יהיה אפשר בכלל ביום מן הימים להרחיב את החומר עצמו מכל מקום בוולא רק מסופו". באותה שעה עדיין לא היו בפי מילים לדעת להגדיר שאני מעיין באפשרות התיאורטית של מה שעתיד לאחר שנים להיות ידוע לכל ילד בשם ניהול קבצים במחשב וכל כיוצא בזה...."

מצחיק לראות שבעיית הצפת המידע נמדדת לפי מטר רץמדובר ב – 1961 בערך ומשמח לראות עד כמה שפר גורלנו שיש מחשבים...


bottom of page