top of page
תמונת הסופר/תנורית לין

נוכחות דיגיטלית

עודכן: לפני יום 1


אייקון של לב ומספר

כיום, נדרשים עסקים, יותר ויותר, לפרסם ולהנגיש מידע אודותיהם באינטרנט. תופעה זו נקראת - נוכחות דיגיטלית (WEB Presence Management)– קרי, כלל הביטויים והמקומות האינטרנטיים בהם קיים מידע על העסק. מידע זה יכול לבוא לידי ביטוי בפרופילים ברשתות חברתיות, חנויות אינטרנטיות, פרסומות, הצגת מידע באתרים ייעודיים (easy, ZAP, הכל סביבי) ועוד.


מדוע חשובה כל כך נוכחות דיגיטלית עבור העסק?

בראש ובראשונה, הרגלי הגלישה והשימוש שלנו ברשתות חברתיות, המשפיעים כמעט על כל היבט בחיינו, משפיעים גם על היבט זה. כצרכנים, יותר ויותר אנחנו בודקים מה שעות הפתיחה של עסק, מה הוא מציע, האם יש את הפריט הנדרש לנו וכו', לפני שאנחנו שמים פעמינו לבית העסק, ויותר ויותר אנחנו מעוניינים לעשות זאת באמצעות בלישה באינטרנט (סביר להניח שדרך הסלולארי שלנו) דרך האתרים / רשתות חברתיות המוכרים לנו. נוסף על כך, מגבירה הנוכחות הדיגיטלית את תחושת הקרבה לעסק ויוצרת בקרב הצרכן אמון. עבור עסקים קטנים, אשר לא יכולים להסתמך על שמם ועל היכרות מוקדמת עימם, נוכחות דיגיטלית עשויה להיות בעלת חשיבות רבה עוד יותר, ככול שחיפושים מהסוג של "מה קרוב אלי" הנעשים באמצעות הסלולאריים הולכים ונעשים נפוצים יותר. עבור עסקים אלו, הופעה בראש תוצאות החיפושים הללו עם מידע אמין ועדכני, הינה בעלת חשיבות רבה בהחלטתו של הלקוח היכן להוציא את כספו בסופו של דבר.


אך, אליה וקוץ בה- משמעות הדבר היא כי כעסק, אנחנו מפרסמים מידע רב אודותינו - מיקום, הסדרי חנייה, שעות פתיחה (קבועים ומשתנים), מבצעים וכו' – בהרבה מקומות. מקומות, אשר לא בהכרח מקושרים ביניהם. כמובן, אם הפרטים הללו, המופיעים במקומות שונים, שגויים, לא עדכניים או סותרים האחד את השני, חטאנו למטרה לשמה פרסמנו אותם.


כך, ככול שנהיה בעלי נוכחות דיגיטלית משמעותית יותר - נפרסם מידע עשיר ואטרקטיבי עבור לקוחותינו, בהרבה מקומות אינטרנטיים – כך הפוטנציאל לטעויות, אי עדכניות או סתירות – גדול יותר.

ואכן על פי סקר שנערך ע"י חברת YEXT תשעים וחמש אחוז מהנשאלים דיווחו על מציאת מידע שגוי על עסק שחיפשו באינטרנט.


וכאן, נכנס לתמונה חשיבותו של ניהול הנוכחות הדיגיטלית – על עסקים להבין כי נדרש ניהול אקטיבי ומוסדר של מידע זה, הלוקח בחשבון את האיזון העדין בין הרצון שלי כעסק להיות בעל נוכחות דיגיטלית עשירה ובין יכולתי לנהל אותה.


ניהול הנוכחות הדיגיטלית כולל את עדכון המידע שבאחריותי ובדיקה פרואקטיבית של המידע אודותיי המפורסם באופן אוטומטי. ניהול הנוכחות הדיגיטלית חשובה הן עבור עסקים קטנים והן עבור רשתות בהן לפחות חלק מהידע משתנה בין סניף לסניף- ויש לקחת זאת בחשבון מבחינת תכנון משאבי הזמן והכסף של העסק.


 

רוצה ללמוד עוד על דיגיטל ומדיה חברתית?

הנה מספר כתבות שאולי יעניינו אותך:

Comments


bottom of page