top of page
  • תמונת הסופר/ת גיא נירי

עוד דרך לשתף בידע

מי שהיה לאחרונה בקולנוע בוודאי שם לב שהזמן המוקדש לפרסומות לפני תחילת הסרט נראה כמו נצח... אז זהו, שזה לא רק מרגיש הרבה, זה באמת הרבה. מדובר בד"כ על כ- 30 דקות!!!.

רובנו מתעצבנים על כך ואפילו פורסמו על זה לאחרונה מס' ביקורות. אבל זו מלחמה אבודה. המפרסמים לא יוותרו על ניצול ההזדמנות הזו מסיבה פשוטה, זה עובד!!


אם כך, עלה רעיון, למה לא להעתיק את השיטה הזו גם בכנסים ופגישות רבות משתתפים?

מי מאתנו, המקיים מפגשים אלו, נוטה לפספס את הזמן ה"מת" שנוצר בין הגעת המוזמנים הראשונים ועד תחילת הפגישה/כנס. אומנם לעיתים אנו משתמשים בו להגשת כיבוד או ל- small talk, אך איננו מתכננים זמן זה ומחכים עד שהוא יעבור כדי להתחיל ולנסות להשפיע על המוזמנים.

אולם, זמן זה אינו חייב להיות מבוזבז וניתן לנצלו ביעילות. אם עולם הקולנוע עושה זאת לצורך פרסומות, אנו יכולים לעשות זאת להעברת מסרים עסקיים ושיווקים התואמים את מטרת המפגש.

במקום שהמקרן "ימתין" לתחילת המפגש כשהוא סגור או מציג דף פתיחה סטאטי, ניתן לנצלו להעברת ידע; ניתן להריץ מסרים ממוקדים לקהל היעד בנושאים הקשורים למפגש, כגון: מבזקי חדשות עסקיות, עדכונים ליום האירוע, הצגת תוצרים חדשים, הודעות הנהלה, הצגת פרסומים ועוד...

בהתאם לחשיבות המפגש, מרכזיותו וכמות המשתתפים (לפחות 30) ניתן לבחור את רמת ההשקעה ולהחליט האם וכיצד לשלב בהעברת הידע הומור ארגוני, מוסיקה,סרטונים ואנימציות.


הזמן שלכאורה נתפס כ"מת" הופך לחי ותוסס ונותן מספר יתרונות:

1. מאפשר להעביר יותר מסרים בפרק הזמן הנתון למפגש

2. יוצר עניין במשתתפים ו"מעיר" אותם לקראת המפגש

3. מהווה כלי להמעטה באיחורים (מי שמאחר מפספס)

4. יוצר אפקט חיובי.


ומצדו השני של המטבע, לפני שמשתמשים בטיפ זה, חשוב לזכור שזהו ערוץ תקשורת חד כיווני ואין באמצעותו משוב על קבלת או הבנת הנמענים את המסר ולכן חשוב לא להסתמך עליו ככלי העיקרי להעברת מסרים. בנוסף, חשוב להקפיד שהמסרים יהיו קלילים ולא ארוכים או מעיקים מדי, ראו מה עשו לנו הפרסומות הארוכות בקולנוע...

דרך אגב, אם חזרנו כבר לקולנוע, לאחרונה פורסם, שבחלק מבתי הקולנוע יש כוונה לשלב פרסומות גם בעת ההפסקה, לקראת חידוש הסרט.

גם בכנסים ופגישות יש הפסקה, לא? המממ... רעיון.....

bottom of page