top of page
  • תמונת הסופר/תד"ר מוריה לוי

טרנספורמציה דיגיטלית: הבטחה או אכזבה?

האין זה נכון שלעתים קרובות אנו נסחפים אחר מילות באזז טכנולוגיות שמבטיחות שינויים מהפכניים אך לעתים קרובות אינן מצליחות לקיים? "טרנספורמציה דיגיטלית" היא מילת באזז כזו שאנחנו מתמודדים איתה. הייתה לי הזכות להוביל דיון שולחן עגול במסגרת סדרת השולחנות העגולים של @Knowledge Management Global Network. המטרה שלנו? לפענח טרנספורמציה דיגיטלית, לבחון את ההייפ ולחקור את תפקידם של מנהלי הידע בתחום זה. המושב נפתח עם הגדרה מעמיקה של @Cheng גונג @Vincent ריבייר: "טרנספורמציה דיגיטלית היא תהליך שינוי מהותי, המתאפשר על ידי שימוש חדשני בטכנולוגיות דיגיטליות. היא ממנפת משאבים ויכולות מרכזיים, במטרה לשפר באופן קיצוני ישות ולהגדיר מחדש את הצעת הערך שלה עבור בעלי העניין שלה". (הערה: ישות יכולה להיות ארגון, רשת עסקית, תעשייה או חברה.) לצד חברי הפאנל המוערכים @Annie גרין, @Art מארי, @Ron יאנג @Yesha סיון, צללנו למעמקים המבטיחים של טרנספורמציה דיגיטלית, במיוחד בעידן המרגש של AGI (בינה מלאכותית כללית). תודה לך יש"ע שפקחת את עינינו להשפעה של AGI הנה כמה נקודות מרכזיות:

  1. הצרכים העסקיים צריכים להנחות את מסע הטרנספורמציה הדיגיטלית שלנו. גישה מוכוונת טכנולוגיה בלבד היא גישה חסרת מטרה שלא תביא אותנו רחוק.

  2. אסור לשים את כל הביצים בסל הטכנולוגי; המומחיות האנושית חשובה. זהו חלק חשוב מתפקידנו כקמ"רים, להביא שוב ושוב את הידע האנושי.

  3. זכרו, טרנספורמציה דיגיטלית אינה פרויקט חד פעמי; זהו מעגל תמידי של 'תוכנית-עשה-למידה'. למידה באמצעות תחקיר שיטתי מבוסס KM הופכת את המחזור ליעיל יותר.

  4. לעולם אל תזלזלו בכוחו של ניהול השינוי.

  5. כולנו צריכים להתחייב ללמידה מתמשכת על טכנולוגיות דיגיטליות חדשות ולהעצים את עובדי הידע שלנו לעשות את אותו הדבר.

  6. טרנספורמציה אמיתית משלבת טרנספורמציות דיגיטליות, נתונים, ידע ושיתוף פעולה.

  7. עלינו להבטיח יישום אחראי של בינה מלאכותית וטרנספורמציה דיגיטלית.

  8. אחרון חביב, עלינו לאמץ פתרונות מבוססי Generative AI! זו אכן הזדמנות פז להעצים את ה-KM ואת הטרנספורמציה הדיגיטלית.

bottom of page