top of page
  • תמונת הסופר/תאלה אנטס

מה תרצי לעשות כשתהיי גדולה?

עודכן: 29 בינו׳ 2023


מה תרצי לעשות כשתהיי גדולה? מגיל קטן מאוד אני זוכרת ששאלו אותי שאלה זו. כמות הפעמים שהשבתי על השאלה...אוי...כמה תשובות שונות, משונות יותר/משונות פחות, סיפקתי - רופאה, מוכרת בחנות פרחים, מורה, לוליינית בקרקס, זמרת אופרה, בלרינה, בלשית, אדריכלית ועוד ועוד...מה שבטוח שאף פעם לא אמרתי "יועצת ניהול ידע!"


ילדה מנגנת על גיטרה

טוב, כמובן שאי שם (לפני שנים רבות...) תחום ניהול הידע עוד לא היה מוגדר כדי שמישהו בכלל יאמר שזה מה שהוא רוצה לעשות כשיהיה גדול. מה שכן נמצא תמיד בעולם סביבנו זה ידע ומידע.

במבט לאחור, כשאני מריצה "תמונות ילדות" בראשי, אני מגלה יותר ויותר פרטים שמבלי להתכוון, כיוונו אותי למקום הזה - הילדה שתמיד הייתה אחראית לארגן את הרשימות והמשימות בכיתה, זו שכל יום אחרי בית- הספר עדכנה את רשימת "מה עליי לעשות היום"? שהייתה תלויה על לוח השעם מעל שולחן הכתיבה, זו שהסיכומים שלה לבגרות בביולוגיה היו מאורגנים לפי נושאים, תת-נושאים, תגיות, צבעים, טבלאות ותקצירים, זו שתמיד עשתה "סדר בחדר", זו שבחרה ללכת וללמוד חינוך מיוחד, ועמלה על מגוון דרכים שונות ויצירתיות להנגיש את המידע לתלמידיה, זו שחיפשה את הדבר הבא שיאפשר לה להתפתח מקצועית, להתנסות בעשייה משמעותית ממקום של עניין אישי וערך ארגוני, זו שפגשה לגמרי במקרה את עולם ניהול הידע.

זו שפגשה לגמרי במקרה את עולם ניהול הידע. באמת במקרה? לא. אני מאמינה שהתחנות שעברתי בחיי, יחד עם המיומנויות והחזקות האישיות והמקצועיות שלי בצירוף קורטוב של "יצר הרפתקנות" הובילו אותי לתחום צעיר ודינמי שמאפשר לי כל הזמן להמשיך ללמוד, להכיר ארגונים, אתגרים, טכנולוגיות ולמתוח את הגבולות המקצועיים שלי.

כששואלים אותי היום "אז מה את עושה בחיים?" אה, אני יועצת לניהול ידע, עונה בזריזות וכבר יודעת מה עומד לקרות...שנייה של שתיקה...ואני שכבר מזהה את המבט הזה, שבדרך כלל אומר שלאדם שעומד מולי אין שמץ של מושג מה זה אומר, מזדרזת להסביר שיועצת ניהול ידע, בגדול, זה כמו יועצת ארגונית רק עם מיקוד בתחום הידע הארגוני. להגיד לכם שמי ששאל עכשיו הבין מה אני עושה? 90% שלא, אבל כשהשיחה תתפתח (דמיינו עוד 5 דקות קדימה), אני יודעת שהשיחה תגיע למקום שבו האדם שמולי יאמר לי: "וואו, זה כל-כך חשוב, את לא מבינה כמה מקומות יש לנו בארגון שניהול ידע היה יכול לעזור לנו לפתור". איזה כיף :-) ! הצלחתי.

השנה, אנו חוגגים יום הולדת 20 ל ROM, חברה שתחום הליבה שלה הינו מתן שרותי ייעוץ בעולם ניהול הידע. אולי בעוד מספר שנים אוכל לקצר או לדלג על ההסבר "מה זה יועץ ניהול ידע" וכיו"ב, אך בינתיים, אני גאה להיות חלק מחברת ROM מזה 7 שנים, לקום כל בוקר לעבודה "הלא שגרתית" שלי, שמאפשרת לי להיות יצירתית, לחשוב, להמשיך ולרוץ קדימה עם החידושים והטכנולוגיות ולהביא ערך ללקוחות שלי.

מזל טוב ROM !

bottom of page