top of page
תמונת הסופר/תד"ר מוריה לוי

על קצה המזלג: הקשר בין אינפו-גרפיקה, בינה עסקית וחוויית משתמש

עודכן: לפני 3 ימים


גרפים צבעוניים

מה הקשר בין Info-graphic (אינפו-גרפיקה), BI (בינה עסקית) ו-UX (חווית משתמש)?

אינפו-גרפיקה הינה דרך להמחשת מידע בצורה גרפית. BI בינה עסקית עוסקת בהפקת ידע משמעותי מבחינה עסקית וזאת מתוך מכלול של נתונים. UX חווית משתמש היא החוויה של משתמש הקצה בזמן פעילותו במערכת או במוצר מסוים.

כיצד בא לידי ביטוי הקשר ביניהם?

שנים אנו מתחבטים בדרך הצגת הנתונים המעובדים, דרך שתאפשר לנו להפיק מתוכם את המידע והידע המשמעותיים לארגון.

שנים משקיעים בתצוגות מגוונות: גרפים עולים ויורדים, באנרים רוחביים, מחוונים, רמזורים אדומים וירוקים ומה לא.

ושנים- המנהלים מתקשים לקבל החלטות מהנתונים; באופן טבעי מתקשים לראות בתוך בליל הדוחות, אך מסתבר שגם בתוך הגרפים הנוצצים וה- Dashboard-ים המתוחכמים- לא קשה לנו להבין את עוצמת הסיפור, את מה שהנתונים מבקשים לספר.

אז לא בכל מקרה, וגם לא באופן אוטומטי- האינפו-גרפיקה מסייעת.

במקומות בו אנו כארגון מנסים להמחיש את משמעות הנתונים למנהל, לצרכן או לכל משתמש אחר- האינפו-גרפיקה משלימה את המרכיב החסר. מתוך הבנת חשיבות חוויית המשתמש, היא מציעה כיוון נוסף- גרפיקה ייחודית, שאינה נותנת משקל זהה לכל נתון מוצג, אלא מדגישה את המסר החשוב שרצינו להדגיש מתוך הנתונים. המשתמש חווה את הנתונים ולא רק רואה אותם- וכך מליח להטמיע אותם באופן מרבי ומיטבי.

דוגמאות

הדוגמאות של אינפו-גרפיקה מדברות בעד עצמן...

דוגמה לכרטיס ברכה של חברת רום:


דוגמה לכרטיס ברכה של חברת רום


דוגמאות לתבניות אינפו-גרפיקה (הדוגמאות זמינות להורדה חינם ברשת):




דוגמא לתבנית אינפו-גרפיקה
דוגמא לתבנית אינפו-גרפיקה

ואיפה ה- Catch (הרי חייב להיות כזה...)?

העניין הוא שאינפו-גרפיקה טובה אינה תמיד פשוטה. לא במכונה כאן עסקינן, אלא בינתיים עדיין במשהו שמחייב גם מעורבות אנוש והרבה יצירתיות.

אז יש לנו עוד למה להתפתח. גם זו לטובה.


מקורות:


 

רוצה ללמוד עוד על אפיון וחוויית משתמש?

הנה מספר כתבות שאולי יעניינו אותך:

Comments


bottom of page