top of page
  • תמונת הסופר/תואסים ח'ליל

הכירו את Bard מבית Google

עודכן: 19 בפבר׳


בנוף המתפתח במהירות של בינה מלאכותית, Bard הוא לא סתם עוד מנוע חיפוש, זוהי מערכת ניסיונית המציגה את השימושים המגוונים של צ'אטבוטים. מיצירת רעיונות יצירתיים ועד ליצירת פוסטים בבלוג ומתן תשובות עובדתיות או מבוססות דעה לשאלות. הרבגוניות הזו מבדילה אותו ממנועי חיפוש מסורתיים ומדגימה את הפוטנציאל שלו לשפר את הפרודוקטיביות והיצירתיות.

המערכת בנויה על בסיס מודל (PaLM (Pathways Language Model שהינו מודל שפה מבוסס מודל שפה גדול מבוסס גדולה הכולל מעל ל540 מיליארד פרמטרים מאומנים באמצעות מערך נתונים גדול שכלל דפי אינטרנט, מאמרי ויקיפדיה, ספרים, מאמרי חדשות, קודי מקור ממאגרי קוד פתוח ושיחות ברשתות החברתיות.


א. שימושים מזדמנים ויכולות מגוונות ובחינם

  • הכל תחת ממשק אחד – Bard יכול כעת לסכם מיילים של Gmail, לחפש ב-Google Docs ולבדוק מחירי טיסות מבלי שהמשתמשים יעזבו את הממשק שלו.

  • הוא יכול להטמיע סרטוני YouTube, קישורי Google Doc וסיכומי אימייל בתשובות שלו. שילוב זה מאפשר למשתמשים לגשת ולנהל ביעילות תוכן ממוצרי Google.

  • ניתן לסכם מאמרים במסמכי PDF לאחר העלאתם למקום בו לאתר בו ניתן יהיה לקבל כתובת URL למסמך הPDF – זאת ללא צורך בהתקנת Plugin.

  • בעזרת הכפתור "Help me write" המוטמע בתוך הGmail המשתמש יכול לייצר בעזרת פרומטים לטיוטות ראשונות של אימיילים או לדייק ולחדד בעזרת יישום זה טיוטות מיילים קיימות. המהלך נועד להרחיב את השימוש בכלי בינה מלאכותית גנרטיבית כמו Bard ולשכנע משתמשים לאמץ ולשלם עבורם.

  • יכולות תכנות נרחבות Bard תומך ביותר מ-20 שפות תכנות, ובכך יכול לסייע למתכנתים עם יצירת קוד וניפוי באגים.


ב. תגובות מגוונות ומידע מפורט

יכולתו של Bard ליצור תגובות שונות לאותן הנחיה היא עדות ליכולת ההסתגלות שלו. תכונה זו מבטיחה שמשתמשים מקבלים תשובות מגוונות לשאלותיהם, תוך הוספת עומק ומימד נוסף לאינטראקציות שלהם. אך היתרון זה עלול גם להוות חיסרון לעיתים היות ולעיתים מתגלה חוסר עקביות בתשובות שהכלי מספק.

בנוסף, שילוב עם אינדקס האינטרנט של גוגל משפר עוד יותר את יכולתה לספק מידע עדכני ואמין. אחת מהתכונות הבולטות Bard היא האפשרות למשתמשים לאמת את התשובות באמצעות חיפוש Google. על ידי לחיצה על כפתור "Google It" לאחר הזנת הפרומט, כך המשתמשים יכולים לראות כיצד התגובה של Bard משתווה לתוצאות מחיפוש Google. לאחר מכן Bard מדגיש את החלקים של הפלט שלו שעלולים להיות מוטעים. תכונה זו שימושית להפחתת שגיאות, אך היא גם חושפת עד כמה Bard עלול לעיתים להיות לא אמין.

ג. ידע מסונן וזהירות מוגבלת

על מנת לשמור על דיוק, Bard עשוי לסרב לענות על שאלות לגבי אנשים או נושאים ספציפיים כאשר אין לו מספיק מידע. גישה זהירה זו רלוונטית במיוחד בתחומים רגישים כמו ייעוץ רפואי, משפטי או פיננסי. על ידי הימנעות מלספק מידע שעלול להיות שגוי, Bard שואפת להגן על המשתמשים מפני מידע מוטעה ועצות לא מהימנות.


ד. הכרה בפגמים

חשוב למודלים של AI להודות בטעויות שלהם ולקחת אחריות על המידע שהם מספקים. נכון ל 2023, היכולת של Bard להכיר בטעויות מהווה תקדים חיובי לענף. הכרה זו מדגישה את החשיבות של משוב משתמשים כאמצעי לשיפור מתמיד. בניגוד לחלק מהמתחרים שלה, Bard שואפת ללמוד מהטעויות שלה ולהתפתח לאורך זמן, מה שהופך אותו לכלי אמין יותר למשתמש.


מגבלות הגרסה הנוכחית (נכון לאוקטובר 2023):

  1. אמינות הנתונים- מערך הנתונים המשמש לאימון המודל שלו עדיין עלול לכלול נתונים מוטים.

  2. הבנת הקשרים בשאלות – בשלב זה הכלי לא תמיד מבין את ההקשר של שאלה ולפעמים עשוי לייצר תגובות לא רלוונטיות.

  3. פחות יצירתי - המימד היצרתי מוגבל בכלי, היצירות שהכלי מייצר הינן דומות ליצירות קודמות שנוצרו קודם. בנוסף, בשונה מ GPT-4 הכלי אינו מאפשר למשתמש לקבוע את סגנון היצירתיות הנדרש (לדוגמא, תסריט יותר בדיוני או הרפתקני). כן, הוא מתקשה בשלב זה בכתיבת מאמרים ארוכים, לייצר יצירות ארוכות, גרפים וקודים מפורטים מאוד.

  4. ציון מקורות בהם השתמש- בניגוד ל Bing Chat, Google Bard אינו מציין את מקורותיו ואינו מספק קישורים למקורות אלו. על מנת להתמודד עם נושא זה התווסף לכלי הכפתור google it המאפשר למשתמשים לאמת את התשובות באמצעות חיפוש Google.


למרות החסרונות שצוינו חשוב לזכור כי Google מתכננת לשפר את היכולות והדיוק של הכלי על מנת להמשיך להתחרות בשחקנים הגדולים בשוק כדוגמת ChatGPT של OpenAI. בעוד שבתחילתו הכלי הציג בינה מלאכותית פחות מתוחכמת, שדרוגים מתמשכים בכלי הופכים אותו למתחרה חשוב בשדה זה והעובדה כי גוגל משלבת אותו עם שירותים נוספים שהיא מספקת כדוגמת Gmail ו-YouTube, עשויה להפוך אותו לחלק בלתי נפרד מחיי משתמשים רבים.


מקורות

bottom of page