ירחון ROM
מהדורה מס׳ 56
מאי
2004
6
סיון הלוי
מאת:
קהילות ידע ביפאן
לאחרונה נתגלגל לידי מאמר שנכתב ע"י ד"ר היידאו ימזקי מיפאן. ד"ר ימזקי הוא ציר מרכזי ומוביל של Knowledge Management Society of Japan (KNSJ)...
זמן קריאה:
דקות
2
ד"ר מוריה לוי
מאת:
מומחה תוכן
מומחה תוכן ייעודי הוא עובד שבבעלותו ידע מקצועי העונה על אחד מצרכי הידע בארגון. המומחה הייעודי משמש ציר מרכזי בכל אחד מפתרונות ניהול הידע...
זמן קריאה:
דקות
3
סיון הלוי
מאת:
כמה תובנות על תובנות
כאשר אנו בונים מאגר תובנות אנו עומדים בפני כמה יעדים ואתגרים; ראשית, אנו שואפים ליצור מאגר חי ועדכני שהידע מתווסף ומצטבר בו דרך קבע....
זמן קריאה:
דקות
4
אייל פייר
מאת:
אחזור מידע ארגוני בלחיצת כפתור
הקדמה את המשפט הבא וודאי כבר שמעת רבות: "בארגונים רבים (ובעיקר ארגונים עתירי ידע), קיימת בעיה לאפשר גישה קלה ופשוטה למידע הקיים במערכות...
זמן קריאה:
דקות
כתבות מקצועיות
חדשות וידיעות

חדשות מאי 2004
עודף שיתוף בידע
בתחילת חודש אפריל יצאה Google בהכרזה על שירות חדש בין שירותיה הרבים – שירות ה- Emails הנקרא GMAIL.
לכאורה נשמע עניין של מה בכך. אך לא כך הדבר. העניין עורר סערה רבה ועורר קבוצות רבות לצאת נגד השירות המוצע. הסיבה לכך היא ש- Google אומנם הציעה נפח אחסון גדול (לכל משתתף המבקש לשמור דואר דרכה) ברמה שאין שני לו – 1 Giga – ובחינם אין כסף. אך במקום הכסף היא ביקשה לסרוק את כל ה- Emails המגיעים לתיבת המשתמש ולהציע לו פרסומות בהתאם לתוכנם. למשלאם המשתמש קיבל Email בנושא רפואהתקפוץ למסך פרסומת (Pop-up) של יצרנית תרופות. כפי שקורה כיום במנוע החיפוש של Googleכשמבצעים חיפוש מקבלים פרסומות המקושרות למילות החיפוש שרשמו..
ההתנגדות העזה בעולם שעוררה Google נובעת מכך שהמתנגדים רואים בכך חדירה בוטה לפרטיות וכי השירות דומה להצבת לוח מודעות ענק באמצע הבית. בינתיים עובדים המתנגדים על טיוטת חוק שתגביל את GMAIL.
מסקנה: שיתוף בידע הינו דבר חיובי אבל צריך לדעת להציב גבולות.
בשולי החדשות
עסקאות ניהול ידע מתרבות וגדלות גם בהיקפן. דוגמה לכך ניתן לראות מתוך חוזה ייעוץ עסקי שנחתם בין חברת האחסון הבינלאומית ECM לבין חברת הייעוץ העסקי והשירותים הטכנולוגיים הגלובלית אקסנצ'ר. במסגרת ההסכם יתוכנן פורטל גלובלי כלל ארגוני ופתרון לניהול ידע ותכנים. הפורטל יוטמע בקרב מעל 50000 משתמשים ב – 52 מדינות ברחבי העולם. הטריגר להסכם היה הצורך של ECM בסיוע התמודדות עם חוסר עקביות גובר של מידע בקרב קבוצות הקהל המגוונות שלה. הפרויקטשנקרא WorkSpace הינו שילוב ניהול תכנים ופורטל במסגרת ניהול הידע ומטרתו להשיג בסופו של דבר יתרון תחרותי חזק בשוק.

אתר- אתר המרכז הפניות לדוחות שונים בנושא ניהול ידע
Knowledge Management Reports
ההמלצה הפעם היא לאתר המרכז הפניות לדוחות שונים בנושא ניהול ידע. הדוחות מציעים את המידע העדכני ביותר לגבי דוחות על מוצרים של חברות שונותלמשל חברות מנועי חיפושwhite paperscase studies למשל של ניהול ידע בשירות לקוחות ועוד.
צפייה מהנה.

ציטוט- Johann Wolfgang von Goethe
"Daring ideas are like chessmen moved forward; they may be beatenbut they may start a winning game."
-- Johann Wolfgang von Goethe