top of page
external-file_edited.png

ירחון ROM 

מהדורה מס׳ 55

אפריל

2004

לגירסת הדפסה

1

ד"ר מוריה לוי

מאת:

השכיח, הקריטי והדחוף - שלושה קריטריונים שימושיים

רופאה סיפרה לי פעם, כיצד היא מחליטה על טיפול בחולה, לאחר שאבחנה, על סמך הסימפטומים, את המחלות האפשריות. בבואה להחליט על המשך הטיפול, היא...

זמן קריאה:

דקות

6

סיון הלוי

מאת:

מודל שלושת הרבדים לטיפוח מומחים

למה מומחים? בספרו של פיטר מ. סנגי' "הארגון הלומד" הוא כותב: "ארגונים לומדים רק באמצעות אנשים לומדים. למידה של אנשים אינה מבטיחה למידה של...

זמן קריאה:

דקות

1

ד"ר מוריה לוי

מאת:

סיעור מוחות וירטואלי

סיעור מוחות וירטואלי (Jam Session) הוא מושג אשר הושאל מהתחום המוסיקלי. בתחום המוסיקלי זהו מפגש שבו כל המשתתפים תורמים מהידע המוסיקלי שלהם...

זמן קריאה:

דקות

כתבות מקצועיות

חדשות וידיעות

ערמת עיתונים

חדשות אפריל 2004

מאת עינת שמעוני Meta Group


בכנס מטה גרופ השנתי האחרון הוקדש מסלול מיוחד לתחום ניהול הידע והפורטלים הארגונייםוכן סופקה סקירה לגבי תחומים אלה בשוק הישראלי. המסקנות כפי שהשתקפו במהלך הכנס התמקדו בכמה נקודות עיקריות:

מבחינת כלי מערכות המידעשעד עתה לא ממש סיפקו מענה הולם לצרכי רוב הארגוניםתחום ניהול הידע הולך ונתפס יותר ויותר כאוסף של שירותים שיש להפעילם מתוך הקשר מסוים של פעילות עסקית ספציפית (לדוגמהיש להפעיל מנגנוני שליפת מסמכים ושירותי חיפוש בתוך תהליך של הוצאת הצעת מחיר ללקוח). כמו כןהיום ברור כי ארגונים הרוצים להטמיע עקרונות ניהול ידע בקרב העובדיםצריכים לשנות גישה ולחשוב כיצד הם דוחפים לעובד את המידע הדרוש לו תוך כדי עבודתו וסביבת עבודתו היומיומיתולא להסתמך על כך שהעובד יבקש את המידע.

כמו כןמסקר שערכה לאחרונה עינת שמעוני – אנליסטית מחברת מטה גרופ ישראל - עולה כי רוב פרויקטי המחשוב המנסים לתת מענה לתחום ניהול הידע בישראל יתמקדו גם ב 2004-5 בשני תחומים עיקריים:

פורטלים ארגוניים וכלי ניהול וקטלוג מסמכים ארגוניים.

לסיכוםבתחום מערכות המידעכלי ניהול ידע נתפסים כעת בצורה יותר פרגמטיתמנמרים שואפים לבניית תשתית עבוד עובד הידע המורכבת משירותי ניהול תכניםחיפושיכולות פרזנטציהכלי ניהול תהליכיםואולי החשוב מכל – שילוב עולם ה"ידע" שעד כה היה "מופרד" מהתהליכים התפעולייםבעולם האפליקציות התפעוליות.


ילד מתסכל על גלובוס

מאמר מהעולם- Changing the rules of the game - KM past and future

Changing the rules of the game - KM past and future

כמנהגנו מידי חודש אנו מביאים מאמר מהעולם המתאר מימוש ניהול ידע בארגון.

המאמר הפעם עוסק בשינויים העתידיים בכללי המשחק של ניהול הידע לעומת אילו שהיו בעבר. בעשור האחרון ניהול הידע התפתח כנדבך חשוב וכאחד מהתגרים הבסיסיים עימם התמודדו ארגונים מודרנייםאשר כלל בחובו ניהול ההון האינטלקטואלי והחברתיקידום הצמיחה ותמיכה בצורות חדשות של שיתוף ידע בעבודה. כיון נושא ניהול הידע נכנס לדרגה חדשה בהתפתחותו. המשימה עימה מתמודד נושא ניהול הידע הינה להבטיח הן הרחבה והן העמקה של הנושא בארגונים. המאמר נותן סקירה על ההתפתחות הצפויה בטכנולוגיה והשפעת ניהול הידע על IT ובכלל.

 לקישור לחץ כאן

קהל בכנס מוחא כפיים

כנסים קורסים ויתר פורומים- אפריל 2004

כנסים קורסים ויתר פורומים בארץ ובעולם.

עיפרון מונח על מחברת

ציטוט- Socrates

"There is only one goodknowledgeand one evilignorance"

-- Socrates

bottom of page