top of page
external-file_edited.png

ניהול קהילות ידע | יצירת ערך מקצועי מבוסס שיתוף

קהילות ידע הן הרבה יותר מקבוצות דיון - הן מנוע עוצמתי ללמידה ארגונית, פיתוח מקצועי והעברת ידע חוצה גבולות.

קהילת ידע היא קבוצה של אנשים המחוברים ביניהם דרך תחום מקצועי משותף, עניין משותף, פרויקט ארגוני, או מטרה עסקית משותפת.
הם נפגשים - לעיתים פנים אל פנים, לעיתים במרחב דיגיטלי - במטרה לשתף, ללמוד, לשאול, להעמיק ולצמוח.



אנו מובילים בהקמה וניהול של קהילות ידע אפקטיביות

בחברת ROM פיתחנו מתודולוגיה סדורה ויישומית ל־הקמה, ניהול והפעלה של קהילות ידע בארגונים, הכוללת:

  • בחינת ישימות והצורך הארגוני - לא בכל מקום נדרש להקים קהילה, ואנו יודעים לזהות מתי וכיצד נכון לעשות זאת

  • אפיון קהילות לפי מטרות, תחומי עניין וסוגי ידע - כולל בחירת מובילי קהילה והגדרת תשתית תומכת

  • הקמה וליווי שוטף של הקהילה - בניית שגרת פעילות, הנחיית מפגשים, שילוב טכנולוגיות תומכות והערכה תקופתית

  • טיפוח אמון והון חברתי - חיזוק תחושת שייכות, הקשבה הדדית, והעצמת חברי הקהילה כשותפים לדרך


התוצאה: רשת מקצועית חיה – שמשמרת ידע ומפתחת אנשים

קהילות ידע מצליחות יוצרות:

  • העשרה מקצועית מתמשכת

  • שיתוף פעולה בין יחידות

  • שימור ידע סמוי ואישי

  • חיזוק תחושת שייכות וזהות מקצועית

  • קידום חדשנות מבוססת שטח


ב־ROM אנחנו מאמינים: קהילה חזקה = ארגון חכם

ניהול קהילות ידע הוא לא רק תהליך – זו תרבות של שיתוף, למידה וערבות הדדית.
ROM מלווה ארגונים ביצירת מרחבים שבהם ידע נוצר, מתפשט – ונשאר.

קהילות ידע

קהילות ידע בארגון – מחברים אנשים, יוצרים חוכמה משותפת

bottom of page