top of page
  • תמונת הסופר/תאלה אנטס

אישי זה הכי הכי!

עודכן: 8 בינו׳ 2023

לאחרונה התחברתי לנטפליקס. אחת מחוויות צריכת התוכן הטובות יותר שחוויתי לאחרונה. ולמה?

  • אני יכולה לבחור באילו מכשירים ארצה להשתמש בשירות (טלוויזיה חכמה, סמארטפון, טאבלט, מחשב נייח או נייד, קונסולות משחק למיניהן וכדומה)

  • אני יכולה לבחור גם משתמשים - משתמש אישי עבור כל אחד מבני הבית, בחלוקה למבוגרים וילדים


מסך הפתיחה של נטפליקס
  • משתמש אישי מאפשר לי ולבן זוגי לצפות באותה סדרה בדיוק, אך כל אחד בזמן שנוח לו, ולהמשיך מנקודת הצפייה שבה כל אחד מאתנו נמצא.

  • באמצעות בחירה ב 3 סדרות או סרטים, המערכת יכולה להבין טוב יותר את הטעם שלי ולהתאים עבורי את התכנים המתאימים לי ביותר.

כפי שכבר דובר רבות, מגמות דיגיטליות מחלחלות פנימה לתוך הארגונים. הציפייה שלנו מהארגון שיאפשר לנו למצוא מידע כמו בGoogle, להתחבר למידע הארגוני מהסמארטפון, להחזיק ערוץ וידאו ארגוני כמו בYouTube, לנהל רשת ארגונית חברתית כמו בFacebook.

בשימוש בכל אחד מהממשקים האלו, אנו נהנים מחוויית צריכת תוכן מותאמת אישית – תוצאות חיפוש מותאמות, רשימת playlist מומלצת עבורי וכדומה. לא במקרה, אחת המגמות המשמעותיות בניהול ידע לשנת 2018, הינה פרסונליזציה של פורטלים ארגוניים.

הכירו את דנה וליאור, שניהם עובדים באותו ארגון (וצופי נטפליקס אדוקים :-) :


תמונות הפרופיל של דנה וליאור עם פרטים אישיים עליהם

איך נייצר עבורם חווית תוכן מותאמת אישית בפורטל הארגוני?

  1. נתחיל בהבנת צרכי המשתמשים בארגון – ישנם תכנים שבאופן טבעי רלוונטיים לכלל עובדי הארגון – האסטרטגיה של החברה, שירותים שונים לעובדים, אלפון. ישנם תכנים שהרלוונטיות שלהם הינה תלוית הקשר ומשתנה בהתאם לתפקיד שלי בארגון, לדרג, לוותק, ליחידה העסקית ומיקום הגיאוגרפי - האם הצורך הוא גישה לכלי עבודה ומערכות? לאיזה מערכות? האם הצורך הינו להתעדכן במה שקורה בארגון? במה שקורה ביחידה העסקית שלי?

  2. נמשיך בחלוקה האוכלוסייה הגדולה לקהלי היעד- לקבוצות שונות על בסיס המאפיינים המשותפים שלהם - למשל על בסיס שיוך ליחידה עסקית

  3. נזהה את פרופיל המשתמשים – על בסיס נתונים דוגמת - שם, מיקום, תפקיד, ותק בארגון

  4. נחליט על אסטרטגיית תוכן - איזה תוכן לאיזה קהל יעד? וזאת בהתאם למיפוי צרכי המשתמשים

  5. נגדיר Metadata על התוכן - נושאים, סוגי תוכן וכדומה

  6. נסיים בבחירת פלטפורמה מתאימה לצרכים הארגוניים

כתוצאה מכך:


תמונות של דנה ושל ליאור והסבר איך נתאים את דף הבית לכל אחד

פרסונליזציה של אתר ארגוני מאפשרת הצגת תוכן רלוונטי לעובדים, ובכך לחבר אותם בצורה אפקטיבית יותר לארגון ולהעלאת רמת הengagement. הנגשת המידע והכלים בצורה מותאמת אישית תסייע להם גם במציאת המידע הרלוונטי עבורם בקלות ובכך גם לסייע לביצוע עבודתם השוטפת.

אומנם, השימוש בפרסונליזציה תופס תאוצה בעולם הפורטלים הארגוניים, אך אין מדובר בטרנד חדש במהותו. יישום פרסונליזציה מלאה איננה פשוטה ליישום ולא לכל הארגונים יש את המשאבים או הכלים הדרושים ליישום אסטרטגיה פנימית מותאמת אישית ומובנית באופן מלא. מאידך, הטכנולוגיה בתחום בהתפתחות מתמדת. אפשר להתחיל לתכנן ולבחון היכן חווית תוכן מותאמת אישית תיתן ערך משמעותי יותר עבור העובדים ולהתחיל משם. כך למשל בפורטל הארגוני של חברת JetBlue’s, אחת מ- 10 אתרי האינטראנט הזוכים לשנת 2017 (על פי הדוח של קבוצת (NNG, בוצעה פרסונליזציה של החדשות והאירועים הארגוניים.

ואם נחזור לרגע לנטפליקס – החברה לוקחת את הפרסונליזציה צעד נוסף קדימה. מעבר לכך שכבר כיום, נטפליקס דואגת לכך שנראה את התוכן שהכי מעניין אותנו כמשתמשים, כעת גם נוכל לראות תמונות Thumbnails שונות עבור אותה סדרה, בהתאמה להעדפות הצפייה שלנו.

אז איזה Thumbnail מעורר בך את החשק לצפות בסדרה?


תמונות פתיח של הסדרה ׳דברים מוזרים׳

מקורות:

bottom of page