top of page
  • תמונת הסופר/תאלה אנטס

ניהול תוכן פשוט

עודכן: 31 בינו׳

מאחורי כל אתר ארגוני, בDesktop או במובייל, נמצאת מערכת ניהול התוכן, ה-CMS המאפשרת הנגשת תכנים ארגוניים למשתמשי הקצה.

לרוב, חווית המשתמש עבור העובדים, זוכה ללא מעט חשיבה והשקעת משאבים בעיצוב, בתבניות להנגשת התוכן, בדיקות משתמשים ועוד על מנת לייצר אינטראקציות משמעותיות ונכונות עם משתמשי הקצה, אך בה בעת שמשתמשי הקצה נהנים מאתר ידידותי ונוח לשימוש, לא פעם חווית עורכי התוכן היא שונה.

אפשר לומר, נו מילא, עורכי תוכן מיומנים בהתנהלות עם מערכות ניהול תוכן - ניווט בעץ התוכן של האתר, שילוב גרפיקות מורכבות ועריכת הקוד במידת הצורך. התפיסה הרווחת היא שיש להקצות את מירב המשאבים לחוויית השימוש שתביא ערך לרוב העובדים ואילו קומץ עורכי התוכן יסתדרו... אבל, תהליכי עריכת התוכן נמצאים בתקופה של שינוי.

המעבר מ"פורטל ארגוני" (Intranet) ל"סביבת העבודה הדיגיטלית" (Digital workplace), בא ליד ביטוי גם במעבר ממנהל תוכן יחיד/ניהול מרכזי לשיתוף של קבוצת מנהלי תוכן.

חשוב למנהלי האתרים והקהילות שעובדים יבקרו באתר, כמו גם לספק להם תוכן איכותי, שימושי ועם ערך מוסף. התוכן מועלה לאתר על ידי רשת גדולה של עורכי תוכן שפעמים רבות זה אינו תפקידם היחיד או העיקרי, ועל כן אינם עורכי תוכן מיומנים.- בדרך כלל מדובר על עובדים שמשתפים ומעלים תוכן לאתר בתחום ארגוני או מקצועי מסוים, ועושים זאת בנוסף לתפקידם, אם זה מנהלת משאבי האנוש, או קצין ביטחון בארגון וכדומה. כל אחד מהם מתבקש להוסיף את פיסת התוכן שלו, , כל זאת, על מנת ליצור את אותה חווית תוכן עשירה לעובד.

מה יקרה אם אותם "עורכי תוכן שאינם עורכי תוכן" יצטרכו להתנהל עם מערכת ניהול תוכן שמשמשת בדרך כלל עורכי תוכן מיומנים? האם ידעו להפעיל את כל מגוון הרכיבים? מה הסבירות שימשיכו להעלות תוכן לאתר? כנראה שלא...

מה עושים? רובנו יודעים כיצד לפרסם תוכן בחשבון הפייסבוק שלנו. מדובר בפעולה פשוטה ואינטואיטיבית. חווית עריכה זו שונה באופן משמעותי מפעולת העריכה במערכות לניהול תוכן. השתמשו במערכות ניהול התוכן של הרשתות החברתיות כבסיס להשראה ליצירת מערכת ניהול תוכן ארגונית ברורה וידידותית ככל שניתן.

איך? על ידי:

  • זיהוי תהליכי העבודה המרכזיים של עורכי התוכן - לרוב, פעילות עורכי התוכן מבוססת על 2 תהליכי עבודה מרכזיים: העלאת תוכן חדש וביצוע פעולות עריכה שונות על תוכן קיים (תיקונים, הסרת תוכן שאינו עדכני וכדומה)

  • בחינת כל תהליך מתחילתו ועד סופו ומיפוי הפעולות שדורשות מאמץ קוגניטיבי מעורכי התוכן ועל כן נתפסות כמורכבות ליישום.

  • פישוט אותן פעולות מורכבות - לדוגמה:


פתרון אפשרי

מאמץ

צירת דף נחיתה לעורכי תוכן המכיל אפשרות לבחירת המיקום הרצוי ליצירת הדף מרשימת בחירה בצירוף כפתור "צור פריט חדש" יחסוך מעורך תוכן את הניווט מאחורי הקלעים בעץ האתר ובתת האתרים השונים

איתור האזור בעץ הניווט של האתר שתחתיו מעוניינים ליצור פריט תוכן

יצירת גלריית תמונות לשימוש עורכי התוכן, חתוכה בגדלים המתאימים או לחילופין הוספת יישום המאפשר חיתוך אוטומטי של התמונה לגודל המתאים

חיתוכים והתאמות של תמונות על מנת לשלב בתבנית התוכן

יצירת תבניות תוכן בשילוב micro – copy – הנחיות קצרות, בדומה להנחיות למילוי טופס "הכנס כותרת כאן", הכנס תמונה כאן" וכדומה

מיקום המידע בדף - איפה לשים כותרת ?איפה גוף הטקסט?

אז מה הקשר בין פייסבוק, CMS וניהול תוכן על-ידי "עורכי תוכן שאינם עורכי תוכן"? במילה אחת – פשוט ! כמובן שמערכת ניהול תוכן ידידותית הינה אבן דרך משמעותית בדרך, אך איננה עומדת בפני עצמה. על היבטים נוספים בחוויה וב engagement של תורמי התוכן בפעם הבאה :-)


bottom of page