top of page
  • תמונת הסופר/תשרית ביין

LXP- הדור הבא של מערכות למידה מתוקשבות


לפטופ

עד כה, בתחום הלמידה המתוקשבת הכרנו מערכות Learning) LMS Management System) – מערכות לניהול למידה המאפשרות ניהול, תיעוד, מעקב, דיווח, אוטומציה והעברה של קורסים חינוכיים, תוכניות הדרכה או תוכניות למידה ופיתוח.

בשנים האחרונות הולך ומתפתח דור חדש של מערכות לניהול למידה מתוקשבת LXP - Learning Experience Platform.


מה זה בעצם?

פלטפורמות למידה ממוקדות משתמש, המסייעות למשתמשים לגלות הזדמנויות למידה חדשות ולהתאים אישית את חוויות הלמידה שלהם. המערכות מציעות חוויית למידה חדשנית ומאפשרות ללומדים לצרוך מידע בהתאמה לעיסוק ולכישורים אליהם הם נדרשים, בתחומים שונים ומגוונים.


יתרונות פלטפורמות LXP

הפלטפורמות מיועדות לפיתוח "חווית למידה" ללומדים. לצורך כך, המערכות מעוצבות בצורה אטרקטיבית שפונה ללומדים ומאפשרת:

  • לבחור בקלות תוכן נגיש וזמין, ואף לצרוך אותו באמצעים נוחים. ניתן לייצור חומרי למידה מתוקשבים - יחידות תוכן קצרות, מהירות וקטנות, אשר יכולות לרוץ היטב במכשירי סלולר, טאבלטים, מחשבים ניידים ולהופיע כסרטוני וידאו, בלוגים, משחקונים, חידונים, סימולציות, פודקאסטים או אוסף שקפים.

  • המערכות מאפשרות יצירת קהילות למידה סביב תכנים ספציפיים (למידת עמיתים).

  • המערכות מאפשרות (באמצעות יכולות- Artificial intelligence AI) לאגד תכני למידה איכותיים מהרשת – YouTube, Ted, Coursera וכדומה, ויוצרות ללומדים קטלוג ענק בנושאי העניין שלהם. כך הלומדים יכולים לקבל מגוון של סוגי תכנים המתאימים לבחירתם. בנוסף, המערכות מבצעות קסטומזיציה ומציעות חוויה אישית ללומדים, כולל תכנים מומלצים / דומים לתכנים אחרונים שהלומדים צרכו.

  • הלומדים הם אלו ששולטים בתהליך הלמידה ובתכנים שירצו ללמוד – המערכות לא מגדירה עבור הלומדים יעדי למידה או תכנים שהם חייבים ללמוד, אלא מאפשרת ללומדים לבחור את מסלול ההתפתחות שלהם בהתאם לצרכים הספציפיים שלהם.

  • פלטפורמות LXP גמישות מבחינת המדריכים ומותאמות לדינאמיות של הלומדים כיום, כולל ללמידה מבוססת מישחוק (Gamification).


לסיכום

פלטפורמות LXP מתמקדות בחוויית הלמידה של המשתמש, בלמידה הפעילה ובתמיכה של המערכת במגוון אמצעים נוחים וזמינים (בעיקר בסלולרי), לעומת מערכות LMS, אשר מתמקדות בניהול ובתכנון של תוכן לימוד מובנה.

יחד עם זאת, יש לזכור כיLXP מהווה בעצם שכבה נוספת ומשלימה לLMS –, וכי כל ארגון צריך להגדיר עבורו מה המטרות של המערכת הנדרשת כדי לבחור בסוג המתאים לניהול הלמידה.

bottom of page